۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۳۹۱
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

بانو طاهایی به کاربردی بودن کامل مبانی قرآن در سطح جامعه اعتقاد داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:مرحومه فاطمه سید خاموشی ( طاهایی) مدیر و بنیانگذار حوزه علمیه نرجس مشهد(س) نمونه ای از بانوان قرآنی کشور ماست که فعالیت های ارزنده ای را در زمینه قرآن انجام داد.
2/ حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در فضای خفقان طاغوت که قرآن مهجور بود، استاد طاهایی به عنوان یک بانوی فعال قرآنی، جلسات تفسیر و ترجمه قرآن را راه‌اندازی کرده و تا لحظه مرگ این جلسات را ادامه داد.

وی تصریح کرد: خانم طاهایی چند دهه از عمر با برکت خود را در راه خدمت به قرآن گذراند و علاوه بر جلسات تفسیر قرآن به تعلیم و تربیت شاگردان قرآنی پرداخت.

حجت الاسلام خاموشی افزود: خانم طاهایی معتقد بود الگوی جامعه پویای اسلامی در قرآن موجود است و مسلمانان باید بر اساس قرآن و مبانی دین اسلام، جامعه پیشرفته و پویای اسلامی را بنیان‌گذاری کنند.

وی به لقب خادم قرآنی بودن خانم طاهایی اشاره کرد و گفت: خانم طاهایی نمونه کسانی است که به کاربردی بودن کامل مبانی قرآن در سطح جامعه اعتقاد داشت و قرآن را نسخه نجات بشر می‌دانست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد و انبوه طلاب آن را میراث خانم طاهایی برای جهان اسلام دانست و افزود: حاصل جهاد علمی و دینی و قرآنی ایشان تأسیس مدرسه علمیه نرجس(س) در ایران و کشورهای دیگر اسلامی است که هر ساله تعداد زیادی از طلاب مسلمان در زمینه علوم اسلام از آن فارغ‌‌التحصیل می‌شوند./930/د102/ص

ارسال نظرات