۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۷۶۹۰۴
مشاور استاندار قم:

روحانیون جوانان را از معضلات اجتماعی آگاه کنند

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار قم گفت: اعتیاد را یکی از معضلات اجتماعی و جدی جامعه دانست و گفت: تشکل های مذهبی و مردم نهاد نقش مؤثری در پیشگیری از این بلای خانمان سوز دارند و خانواده ها نیز باید بیش از گذشته مراقب فرزندان و نوجوانان خود باشند.
ديدار طلاب، روحانيون، فضلا و اساتيد حوزه هاي علميه سراسر کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعبدالله هاشمی، مشاور استاندار قم ، شب گذشته در هم اندیشی نقش هیئات مذهبی در پیشگیری از اعتیاد و معضلات اجتماعی که به همت هیات و کانون خادم الرضا(ع) با حضور مدیران دستگاه های ذیربط استانی برگزار شد، در سخنانی نجات جامعه بشری را در گرو پیروی از مکتب اهل بیت دانست و تاکید کرد: امروز دوران شکوفایی دین مبین اسلام است و ضرورت دارد از تمام ظرفیت های دین جهت ترویج و تبلیغ مبانی غنی اسلام استفاده شود و هیات های مذهبی نیز در این راستا نقش مهمی را عهده دار هستند.

وی اعتیاد را یکی از معضلات اجتماعی و جدی جامعه دانست و گفت: تشکل های مذهبی و مردم نهاد نقش مؤثری در پیشگیری از این بلای خانمان سوز دارند و خانواده ها نیز باید بیش از گذشته مراقب فرزندان و نوجوانان خود باشند.

مشاور استاندار قم در ادامه با اشاره به موقعیت ویژه شهر قم و وجود حوزه های علمیه، علما، بزرگان و مراکز فرهنگی و پژوهشی در این شهر مذهبی ابراز داشت: باید از این ظرفیت ها جهت کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه بیش از پیش استفاده شود.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: حوزه های علمیه نیز نقش بسیار مهمی در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی دارند و ضروری است طلاب، روحانیون و مبلغان با استفاده از موقعیت های مختلف تبلیغی اقشار مختلف مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان را از معضلات اجتماعی آگاه کنند.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت آسیب شناسی فعالیت های و اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد تاکید کرد و گفت: در شورای هیئات مذهبی استان قم باید کارگروهی جهت مقابله و پیشگیری از اعتیاد و معضلات و ناهنجاری های اجتماعی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: باید جامعه را نسبت به معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد که به بلای خانمان سوز خانواده ها تبدیل شده است آگاه کرد و غفلت از این اصل مهم پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت. /924/پ202/ص

ارسال نظرات