۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۶۹۶۹
رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی:

آیت الله مرعشی نجفی از پیشگامان تقریب مذاهب است

خبرگزاری رسا ـ رییس و تولیت کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی با بیان اینکه کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة دانشنامه امامت به گزارش اهل سنت است افزود: در این کتاب به موضوع و مصداق امامت تنها از دیدگاه اهل سنت و کتب روایی آنها پرداخته شده است.
رونمايي از کتاب موسوعه الامامه في نصوص اهل السنه در کتابخانه آيت الله مرعشي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة اثر حضرت آیت الله مرحوم مرعشی نجفی، که با حضور شخصیت های حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع و مسؤولان استانی در محل کتابخانه این مرجع تقلید برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی برای این کتاب زحمات بسیار فراوانی را متحمل شده بود و تلاش های خود را برای گردآوری و تالیف این اثر جاوید از دوران کودکی شروع کرد.

وی با بیان اینکه کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة دانشنامه امامت به گزارش اهل سنت است افزود: در این کتاب به موضوع و مصداق امامت تنها از دیدگاه اهل سنت و کتب روایی آنها پرداخته شده است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای تالیف این اثر گرانبها ابراز داشت: این کتاب که بیش از چهل جلد می شود در حال حاضر تنها پنج جلد آن انتشار یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی نجفی با بیان اینکه در این اثر برای مدعای شیعه از اهل سنت دلیل آورده شده است گفت: موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة دائره المعارفی از روایات اهل سنت و یکی از ارزشمندترین کتب مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی است.

رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در ادامه ابراز داشت: این مرجع تقلید جهان تشیع برای تالیف و گردآوری این کتاب، بیش از چهل سال زحمت کشید و با عالمان بزرگی از مذهب اهل سنت دیدار و از آنها بیش از چهارصد اجازه روایی اخذ کرد.

وی اضافه کرد: این مرجع تقلید از جمله پیشگامان تقریب مذاهب و وحدت امت اسلام بود و در این راستا دیدارهای مختلفی را با عالمان اهل تسنن برگزار کرد.

گفتنی است؛ کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة اثر حضرت آیت الله مرحوم مرعشی نجفی، پیش از ظهر امروز با حضور مدیر حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید، علما، شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی و همچنین نمایندگان بیوت مراجع رونمایی شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات