۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۷۷۲۰۹
عضو خبرگان رهبری:

آمریکا خواهان روی کار آمدن حزب بعث در عراق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با اشاره به انتخابات آینده عراق گفت: آمریکایی‌ها با دلارهای برخی کشورهای عربی درصدد‌ خرید آرای مردم این کشور هستند، البته مراجع عراق با این اقدام شوم آمریکا به مقابله برخاسته‌اند.
امام جمعه مراغه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: آمریکا با شعار دموکراسی و مبارزه با تروریسم اقدام به اشغال عراق کرد؛ اما امروز نه تنها موفق نبوده بلکه در باتلاقی سخت گرفتار شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: آمریکایی‌ها برنامه‌های دراز مدتی برای پیاده کردن نقشه های استعماری خود در منطقه داشتند، غافل از این‌که در معادلات خود نقش مراجع و علمای شیعه و سنی را نادیده گرفته بودند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات آینده عراق‌ افزود: آمریکایی‌ها با دلارهای برخی کشورهای عربی درصدد‌ خرید آرای مردم این کشور هستند، البته مراجع عراق با این اقدام شوم آمریکا به مقابله برخاسته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که آمریکا خواهان روی کار آمدن حزب بعث است، گفت: مردم رنج دیده عراق که سال ها زیر چکمه های این حزب متحمل مشکلات فراوانی بودند، این بار باید نظاره‌گر دستان پشت پرده آمریکایی در روی کار آمدن این حزب باشند.

وی اظهار داشت: حضرت آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت شیعه در این کشور بر ضرورت شرکت تمام مردم در این انتخابات تاکید دارند و نتیجه انتخابات را در سرنوشت مردم عراق مهم می‌داند.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وحدت و ضرورت تبیین اشتراکات میان شیعه و سنی اظهار داشت: اگر مسلمانان به جای وحدت به جان هم بیفتند آمریکا و دشمنان اسلام از این مساله سوء استفاده کرده، به‌ دنبال ضربه زدن به آنان خواهند بود.

وی ابراز داشت: معنای وحدت این نیست که افراد شیعه به مذهب تسنن روی آورند یا افراد سنی، شیعه شوند، وحدت واقعی آن است که مسلمانان ضمن حفظ اعتقادات خود‌، در برابر آنهایی که قرآن‌، پیامبر و اصول ما را قبول ندارند، متحد شوند./935/پ202/س

ارسال نظرات