۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۷۳۷۵
آیت الله طبرسی:

پیشرفت‌های‌ پزشکی کشور مرهون انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پزشکان و دانشگاهیان ایران اسلامی توانستند تحولی چشمگیر در‌ علم و دانش صورت دهند، گفت: پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی در دانش پزشکی الگوی کشورهای اسلامی است.
آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، روز گذشته در دیدار رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به این که طبیب، دوست مردم است و دو طیف روحانی و پزشک همواره به عنوان امین و محرم مردم بودند و هستند، گفت: امروز پزشک در هر جامعه‌ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به این که دانشگاه، مکان علمی مقدس در ارتقای جایگاه پزشکان است و نقش بسیار سازنده و بالایی را ایفا می‌کند، بیان داشت: پیشرفت‌های امروز کشور در عرصه بهداشت و درمان در یک مقایسه کوتاه قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز اساتید، پزشکان و دانشگاهیان ایران اسلامی توانستند تحولی چشمگیر در امر علم و دانش صورت دهند، خاطر‌نشان کرد: پیشرفت های امروز ایران اسلامی در دانش پزشکی الگوی کشورهای اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که با وجود‌ پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشکی اما هنوز تا رسیدن به قله های پیشرفت در این حوزه فاصله داریم، تصریح کرد: با توجه به حضور نیروهای جوان ایران در صنعت پزشکی، می‌توان‌ در دنیای امروز هم جایگاه وِیژه ای داشت‌.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که مشکلات پیش روی ایران اسلامی باید با وحدت و همدلی یکی پس از دیگری ار سر راه برداشته شود، خاطر نشان کرد:  ما باید برای توسعه و پیشرفت علمی و پزشکی کاری کنیم که همچون انقلاب به دیگر کشورها صادر شود.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر این که پزشکان و دانشگاه های ایران اسلامی باید در دنیا نمونه باشند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از پزشکان مورد نیاز ما را از کشورهایی نظیر هند، پاکستان و بنگلادش می‌آمدند؛ اما امروزه پزشکان ایران در دیگر کشورها مشغول خدمت هستند و این از برکات انقلاب اسلامی است./950/پ202/س
ارسال نظرات