۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۷۷۳۸۴
امام جمعه اردبیل:

آسیب منابع طبیعی‌ سلامت نسل آینده را به خطر ‌می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: فقر منابع طبیعی نه تنها سلامتی نسل حاضر را به خطر انداخته، بلکه سلامت اجتماعی نسل‌ های آینده را ‌با نگرانی روبه‌رو می‌کند.
امام جمعه اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز درختکاری در اردبیل اظهار داشت: حراست از منابع طبیعی و جنگ ها تنها بر عهده یک ارگان خاص نیست، همه مردم در برابر صیانت از مراتع مسؤول هستند.

وی با بیان این‌که اقدامات خوبی برای جلوگیری از تخریب جنگل ها و منابع طبیعی صورت گرفته است، گفت این اقدامات کافی نیست، چون هنوز تعدادی افراد سودجو با قطع درختان و تخریب جنگل ها با سلامت مردم بازی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر توسعه فضای سبز در شهرها تصریح کرد: بدون همراهی و همکاری مردم امکان توسعه چنین فضاهایی وجود ندارد، چنین اقدامات ماندگاری عزم همگانی را می طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ‌سفارش‌ دین اسلام بر حفظ و صیانت از مراتع و منابع طبیعی ابراز داشت: با نگاهی به آیات و روایات خواهیم دید که طبیعت و منابع موجود در آن به عنوان مواهب الهی دارای یک ظرفیت ممتاز و بی‌نظیر است که بشریت حق دارد به گونه‌ای از آن استفاده کند تا نسل‌های آینده نیز بهره‌مند شوند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در مکتب اسلام بر کاشت حتی یک درخت آن‌قدر تاکید و سفارش شده است که گاه بشر احساس می‌کند غفلت و کوتاهی در انجام این مسأله گناه بزرگی تلقی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شکوه جنگل های منطقه ارسباران خاطرنشان کرد: فقر چنین منابعی نه تنها سلامتی نسل حاضر را به خطر انداخته، بلکه سبب شده در تضمین سلامتی اجتماعی نسل‌های آینده نیز نگرانی به وجود آید.

عضو خبرگان رهبری در پایان بر توسعه فضای سبز در شهرها، توسعه کاشت جنگل ها و تسریع در کاشت درختان در حاشیه جاده‌ه‌ای استان تأکید کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات