۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۸۰۰۰

ویژه نامه نان، برکت سفره ایرانی)در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ به منظور آشنایی با مهمترین فرآورده غذایی کشور، ویژه نامه( نان، برکت سفره ایرانی) در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
ویژه نامه  نان، برکت سفره ایرانی)در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به منظور آشنایی با مهمترین فرآورده غذایی مردم ایران و چگونگی تهیه و تولید آن، ویژه نامه ای با نام «نان، برکت سفره ایرانی» منتشر کرده است.

این ویژه نامه شامل بخش هایی همچون، نان، دیروز، امروز، فردا، انواع نان صنعتی، مراحل تولید نان به روش صنعتی، فقط نان سنگک، مشکلات بهداشتی نان های سنتی، ضایعات نان چرا؟ و مصاحبه با مهندس علی ظفر، مدیر تحقیق و توسعه شرکت نان آوران در خصوص تولید نان های صنعتی و مشکلات آن است.

در بخش( نان دیروز امروز فردا) می خوانیم: الان در دنیا هم نگاه کنید هیچ محصولی به اندازه گندم و نان مورد احترام نبوده است. هیچ مذهبی هم نیست که به گندم و نان آن حالت تکریم را نداشته باشد. در دین مبین اسلام هم می بینیم که نسبت به این قضیه چقدر روایات و احادیث داریم. در ادبیات هم که نگاه کنید می‌بینید که هزار بیت درباره نان وجود دارد که معروف ترین آن هم شعر معروف سعدی است که (ابر و ماد و مه و خورشید و فلک درکارند/ تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری) به هر صورت رابطه نان و گندم با اقتصاد یک رابطه بسیار نزدیک است. هر جایی که جامعه فقیرتر می شود مصرف غلات در آن جا بالاتر می رود. یعنی رابطه بین فقر و نان گندم یک رابطه کاملاً مستقیم است.

در بخشی از این ویژه نامه، به شرح علت وجود ضایعات بالای نان های سنتی و مزایای جایگزین کردن نان های صنعتی به بحث پرداخته شده است. در این بخش می خوانیم: همه ما از کودکی معنی قسمتی از آیه 31 سوره آل عمران که بیان می دارد: (و نیز بخورید و بیاشامید ولی اسراف مکنید، که خدا اسرافکاران را دوست نمی دارد) بارها و بارها شنیده ایم؛ اما آیا واقعا تا به حال با نگاه و درکی عمیق به آن توجه و عمل کرده ایم؟
همان طور که می دانید یکی از بیشترین اقلامی که در خانه ما و یا بهتر است بگویم در جامعه ما مورد بی لطفی و اسراف فراوان قرار می گیرد، نان است.
پیامبر(ص) می فرمایند: خدایا میان ما و نان جدایی مینداز.

در این ویژه نامه، قسمتی با نام گنجینه تصاویر، عکس هایی زیبا و دیدنی از این محصول ارائه شده است.

علاقمندان می توانند جهت مطالعه این ویژه نامه به پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نشانی
www.tebyan.net/index.aspx?pid=116756 مراجعه کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات