۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۹۶۵۹
عضو خبرگان رهبری:

بهاییت نیز در جریان فتنه سال گذشته نقش داشت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: در جریان فتنه سال گذشته افزون بر فریب خوردگان داخلی و فتنه گران منفعل غرب، پیروان بهاییت هم نقش داشتند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش اعضای ستاد بزرگداشت نیمه شعبان تبریز اظهار داشت: معنای انتظار دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه اصلاح خود، خانواده و جامعه برای زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) است.

وی بر ترویج فرهنگ صحیح انتظار تأکید کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی با احساس خطر از آموزه های دینی، درصدد کم رنگ جلوه دادن شعائر اسلامی هستند.

آیت الله شبستری با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر ویژه برنامه های گرامیداشت نیمه شعبان،خواستار مشارکت همگانی به خصوص نهادهای مردمی و فرهنگی در اجرای این برنامه ها شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز ولایت مدار در زمینه برگزاری اعیاد اسلامی نیز باید الگوی کشور باشد، خاطر نشان کرد: رعایت شعائر دین از سوی مردم ولایت مدار و متدین آذربایجان حاکی از تقوای قلبی و عشق به اهل بیت در این منطقه از ایران اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 32 سوره حج گفت: با نگاهی به آیات قرآنی، احادیث و روایات رسیده از ائمه اطهار(ع) می توان دریافت که تاکید بر پاسداشت شعائر اسلامی با قوام جامعه مدنی و دینی گره خورده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت گسترده فرق ضاله در دوران فتنه تصریح کرد: در جریان فتنه سال گذشته علاوه بر فریب خوردگان داخلی و فتنه گران منفعل غرب، پیروان بهاییت هم نقش داشتند.

آیت الله شبستری با تاکید بر لزوم هوشیاری نسبت به فعالیت فرق ضاله خاطر نشان کرد: بهائیت با هدف تضعیف جایگاه ولایت و رهبری، وارد میدان شده بود که خوشبختانه با آگاهی مردم و رهبری مقام عظمای ولایت توطئه این فرقه وابسته به انگلیس خنثی شد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه و فرا رسیدن هفته مساجد اظهار داشت: احیای نماز جمعه، از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به برگزاری یک هزار و پانصد نماز جمعه در استان آذربایجان شرقی گفت: در کنار توسعه مصلای جمعه تبریز، بایستی مشارکت اصحاب فکر و قلم ستاد مصلا نیز فعال تر شود.

آیت الله شبستری همچنین مساجد را پایگاه های نشر مبانی و معارف ارزشمند اسلام دانست و گفت: بیشتر مساجد استان فاقد موقوفه هستند، که بایستی اهتمام همگانی و جدی در رسیدگی به وضعیت این مساجد صورت گیرد.

گفتنی است، این نشست با حضور اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد امام مهدی(عج) و متولیان فرهنگی و مذهبی استان آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س

ارسال نظرات