۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۸۰۵۴۲

88 اثر به بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه رحمت راه یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از راهیابی 88 فیلم به بخش مسابقه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت خبر داد.
اللهم صلي علي محمد و آل محمد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده از ارسال 550 اثر از 20 کشور جهان به چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت در تبریز خبر داد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری هنر سینما در افکار عمومی اظهار داشت: جشنواره رحمت به دلیل تبیین موضوعات انسانی، ارزشی و همچنین دینی در قالب فیلم و انتقال پیام به مخاطبان جایگاه ویژه‌ای در میان هنرمندان و افکار عمومی ایجاد کرده است.

داننده افزود: در سال‌های اخیر گام‌های مثبتی برای گسترش سینمای معناگرا و حقیقت‌مدار در کشور برداشته شده و در این میان جشنواره فیلم کوتاه رحمت به علت پرداخت شایسته و تام به موضوعات دینی و مذهبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

داننده این جشنواره را محلی برای تعامل مثبت فیلم‌سازان متعهد و طرح آثار فاخر به منظور معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر عظیم الشان اسلام و نمایان‌سازی جلوه‌های رفتار و اخلاق و سیره نبوی در زندگی انسان معاصر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ‌جشنواره فیلم کوتاه رحمت که با گستره بین‌المللی برگزار می‌شود باید از شاخص‌ها و کیفیت و کمیت مطلوبی برخوردار بوده و در شأن مقام والای نبی گرامی اسلامی حضرت محمد(ص) و با تکیه بر ظرفیت غنی هنری استان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از راهیابی 88 فیلم به بخش مسابقه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت خبر داد و افزود: این جشنواره در دو بخش ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود که بخش ملی شامل فیلم‌های تولید شده از نیمه دوم سال 86 به بعد و بخش بین‌الملل شامل فیلم‌های تولید شده از سال 2006 به بعد است.

گفتنی است، چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت بیست و هفتم تا سی و یکم تیرماه امسال در تبریز برگزار می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات