۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۸۰۶۷۷
امام جمعه خوی:

برهنگی، مغایر با خواسته درونی انسان‌ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی با بیان این‌که برهنگی، مغایر با خواسته درونی انسان‌ است، گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه مطالبه‏ عمومى و همگانی است.
امام جمعه خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با اشاره به نام‌گذاری 21 تیر با عنوان روز «عفاف و حجاب» اظهار داشت: اولین و بهترین سلاحی که ضمانت و صیانت از عفت زن را برعهده دارد، همان دستور مؤکد اسلام به زنان است که «حجاب» نامیده می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که حجاب، ممنوعیت نیست، ابراز داشت: با استناد به آیه 61 سوره نور «ان یستعففن خیرٌ لهن» مى‏توان یک قانون کلى را استنباط کرد که از نظر اسلام هر قدر زن جانب عفاف و پوشش را مراعات کند، پسندیده‏تر است.

حجاب، سلب آزادی نیست

امام جمعه خوی در پاسخ به افرادی که حجاب را مانع آزادی زنان عنوان می‌کنند، بیان داشت: آزادی، قلمروهای متعددی مانند بیان، اندیشه، عقیده، فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دارد که داشتن حجاب هیچ یک از این آزادی‌ها را سلب نمی کند؛ چراکه اسلام حضور زن در اجتماع و قبول مسؤولیت های اجتماعی را کاملا پذیرفته، اما به شرطی که اصول و موازین اخلاقی در جامعه رعایت شود.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: زنان مسلمان در جوامع اسلامی با حضور در صحنه های متعدد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به اثبات رساندند که حجاب هیچ گونه منعی برای فعالیّت مثبت زنان ایجاد نمی کند.

برهنگی، مغایر با خواسته درونی انسان‌ها است

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب مطالبه‏اى عمومى است، اظهار داشت: حجاب، ارزشى منطبق با طبیعت تمامی انسان ها است درحالی که برهنگى و حرکت به سمت اختلاط، یک حرکت خلاف طبیعی و مغایر با خواسته فطری و درونی انسان به شمار می رود.

فرهنگ غرب، برهنگی است

وی با تأکید به اینکه فرهنگ غرب، فرهنگ برهنگى است، تصریح کرد: استکبار جهانی تلاش می کند با بهره گیری از قدرت رسانه ای خود فرهنگ خود را که همان فساد و بی بندوباری است بر جهان حاکم کند.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه های متعدد استکبار در خصوص کشف حجاب بیان داشت: فرقه دست‏ساز و استعمارساخته بهائیت با تبلیغ کشف حجاب و واجب ندانستن آن تلاش کرد تا پیروانى براى خود به‏دست آورد که خوشبختانه مردم مسلمان ایران اسلامى در برابر این توطئه استعمارى ایستادگى کرده و به واسطه مقاومت علماى شیعه این فرقه ضاله کنار زده شد.

وی در ادامه افزود: با شکست طرح مبارزه با اسلام از طریق فرقه‏سازى و تحریف دین، استعمارگران نقشه کشف حجاب را در جهان اسلام با زور و سرکوب ابتدا در ترکیه و سپس در ایران به دست دو مزدور سرکوبگر یعنى‏آتاتورک و رضاخان انجام دادند که در ایران با مقاومت مردم و علماى شیعه روبه‌رو شد.

نگاه جمهوری اسلامی به زن، نگاهی انسانی برگرفته از مکتب اعتقادی اسلام است

رییس شورای فرهنگ عمومی خوی خاطر نشان کرد : پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جریان هایى تلاش کردند تا به هر وجه ممکن در برابر حجاب اسلامى بایستند و از اجراى حکم اسلامى جلوگیرى کنند که خوشبختانه درایت مسؤولان نظام جمهورى اسلامى و خواست ملت مسلمان بر این عناصر مغرض غالب شد.

وی در پایان سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی از نام‌گذاری 21 تیر با عنوان روز «عفاف و حجاب» اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب هر سال شاهد چنین اقدام های ارزشی هستیم که نشان می دهد نگاه جمهوری اسلامی ایران به جایگاه زنان در جامعه بر خلاف دیگر حکومت‌های دنیا نگاهی ابزاری و منفعت طلبانه نیست بلکه نگاهی انسانی و ارزشی، منبعث از مکتب اعتقادی اسلام است./938/ت301/س
ارسال نظرات