۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۸۰۹۹۷

جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های شمال غرب کشور امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور به کار خود پایان داد
به گزاری خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال‌غرب کشور را فرصتی برای هم‌اندیشی اهالی رسانه دانست و اظهار داشت: بیش از دو هزار و 102 اثر ارسال شده بود که در مرحله اول 180 اثر شناسایی و منتخب شده و در مرحله نهایی نیز 57 برگزیده در 19 بخش مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

ابراهیم ‌پور خاطر نشان کرد: صرف آگاهی، دادن اخبار، اطلاعات و تحلیل پاسخگوی برخی از نیازمندی‌های جامعه نیست، بلکه مطبوعات باید در مسیر قلم‌فرسایی خود بستر معنویت را طوری فراهم کنند که همه مردم از فضای معنوی و روحانی در جامعه بهره گرفته و منفعت ببرند.

وی دوری از منفعت‌طلبی را دیگر ویژگی برجسته اهالی رسانه و خبر اعلام کرد و ادامه داد: باید در اخبار و گزارش‌ها و تحلیل‌های خود به دور از منفعت‌طلبی شخصی، گروهی و حزبی منفعت عمومی مردم را در نظر بگیریم و با مردم ارتباط نزدیک و شایسته داشته باشیم.

گفتنی است، در بخش تیتر این جشنواره سخاوت خیرخواه از نشریه سخن روز تبریز مقام اول، فریبا خوش‌کلام از اردبیل از نشریه فروغ آذربایجان مقام دوم و فرهاد خائف از نشریه اردبیل فردا از اردبیل مقام سوم را به خود اختصاص داد.

هیئت داوران جشنواره در این بخش سجاد ناصرآزاد از نشریه پیام اردبیل و سیده‌پریناز سهرابی از نشریه حیدربابا را شایسته تقدیر دانستند.

در بخش خبر این جشنواره، عبدالاسلام معروفی از نشریه کوشا مقام اول، فاطمه شفاعی از نشریه تجارت و توسعه مقام دوم و اسدالله قربان‌زاده از نشریه پیام زنجان مقام سوم را کسب کردند.

هیئت داوران این جشنواره در بخش سرمقاله امیر چهره‌گشا از نشریه یاشایش را شایسته مقام اول، سالار سیف‌الدینی از نشریه طرح نو مقام دوم و فرحناز فتحی از نشریه پگاه میهن را شایسته مقام سوم شناخته و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را به آنها اهدا کرد.

همچنین محسن حافظی‌فرد از نشریه آوای اردبیل و هادی صباغی از نشریه نوید سحر شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش یادداشت حمید آرش‌آزاد از نشریه امین، ابراهیم آقازاده از آراز آذربایجان مقام دوم، جعفر خضوعی از نشریه گویا مقام سوم را به خود اختصاص داده و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را کسب کردند.

هیئت داوران در بخش یادداشت جشنواره سیده‌پریناز سهرابی از نشریه حیدربابا و وحید آقاکرمی از نشریه تدبیر فردا را شایسته تقدیر عنوان کردند.

در بخش مقاله شهرام آموزگار از آوای مردم، علی علی‌بابایی از طرح نو و هادی عباسی از پیام زنجان مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده و در این بخش ساسان نیک‌رفتار از نشریه حیدربابا، زعفر احدزاده از نشریه سرخاب و اتابک صیامی از نشریه سارای شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش گزارش فرینوش اکبرزاده از نشریه آذران مقام اول، جعفر خضوعی از نشریه گویا نفر دوم و حبیب احمدی از نشریه فروغ آذربایجان مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران در این بخش افخم ابراهیمی از نشریه آفتاب آذربایجان و مهرداد تبریزی از نشریه یاشایش را شایسته تقدیر شناختند.

لوح تقدیر و تندیس جشنواره در بخش مصاحبه و گفتگو مشترکاً به وحید بابایی و حامد حامدی از نشریه آذرپیام به عنوان مقام اول اهدا شد و مهدیه فاطری از تدبیر فردا مقام دوم و فرید احمدیان از نشریه امید روشندلان مقام سوم را به دست آوردند.

همچنین در این بخش احمد حسن‌نژاد از نشریه تدبیر فردا، شاپور نظری از تجارت و توسعه و سخاوت خیرخواه از نشریه گونش شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش طنز این جشنواره حبیب یزدانی از نشریه طنز و کاریکاتور مطبخ اردبیل مقام اول را کسب کرد و تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به خود اختصاص داد.

همچنین سیدرضا علوی از نشریه آذرپیام و بهزاد نویدان از نشریه خوش خبر مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

هیئت داوران در بخش عکس چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال‌غرب کشور ولی‌الله ارجمند را از نشریه اردبیل فردا به عنوان مقام اول و سالار نیرهدی از نشریه سیمای زنجان مقام دوم و جمشید فیضی از نشریه خوش خبر را شایسته مقام سوم معرفی و تقدیر کردند.

در این بخش حسین قربانی از نشریه رصد شایسه تقدیر شناخته شد.

در بخش صفحه‌آرایی مهدی جهاندیده از نشریه آوای اردبیل مقام اول، فاطمه سیاحتی از نشریه موج بیداری مقام دوم، پری خیرخواه از نشریه گونش مقام سوم را کسب و لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به دست آوردند.

در این بخش سیدرحیم ناظمی از سرخاب و پیک صنعت تراکتور شایسته تقدیر شناخته شدند.

هیئت داوران چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال‌غرب کشور در بخش طراحی و گرافیک ایرج سلمانی از آفتاب آذربایجان را به عنوان مقام اول معرفی کرده و سیدرحیم ناظمی از نشریه سرخاب و فاطمه عابدگلزار از نشریه آذرپیام به ترتیب مقام‌های دوم تا سوم را کسب کردند.

همچنین عاطفه گروسی از پگاه میهن شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش گزارش تصویری مرتضی الیاسی از خبرگزاری فارس زنجان، کامل روحی از خبرگزاری فارس اردبیل و مهران محمدی از اندیشه اردبیل مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش لغوی این جشنواره سیدرحیم ناظمی از نشریه سرخاب مقام اول، حجت مجرد از آوای اردبیل مقام دوم و مژگان صیامی از نشریه سارای مقام سوم را کسب و محمدرضا ترکاشوند از پگاه میهن و غلامرضا غنی‌زاده از نشریه کوشا شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش کاریکاتور این جشنواره بهرام بابایی از اردبیل فردا مقام اول و یاسین قریشی از ارمغان آذربایجان مقام دوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش خبر خبرگزاری‌ها نیز صبا حیدرخانی از خبرگزاری مهر تبریز، حسن فاخری از ایرنای اردبیل و امین رستم‌زاده از ایسنای ارومیه مقام‌های اول تا سوم را کسب و مهرداد خوشکارمقدم از خبرگزاری مهر تبریز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش گزارش خبرگزاری‌ها الناز ملک‌زاده و سکینه اسمی هر دو از خبرگزاری مهر ارومیه مقام‌های اول تا دوم و امیر رستم‌زاده از خبرگزاری ایسنای ارومیه مقام سوم را به دست آورد.

همچنین در این بخش رحیم مقدمی از خبرگزاری مهر زنجان شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش مصاحبه خبرگزاری‌ها نیز مهرداد خوشکارمقدم از خبرگزاری مهر تبریز، حکیمه قربانی از خبرگزاری ایکنای ارومیه و منوچهر صمدی از ایرنا مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و سرانجام در حوزه روزنامه‌نگاران جوان پدرام بگلو از آفتاب آذربایجان، صبا حیدرخانی از سهند تبریز، فرینوش اکبرزاده از نشریه آذران و ساناز شهابی از نشریه آفتاب آذربایجان معرفی و لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به دست آوردند./۹۳۵/پ201/س
ارسال نظرات