۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۸۱۱۵۵

اسلامی کردن علوم نیازمند فعالیت های عمیق تری است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی گفت: برخی آموزه ها در رشته های دانشگاهی، فارغ از سکولار بودن، مروج بی دینی است.
اسلامی کردن علوم نیازمند فعالیت های عمیق تری است


غلامحسن گرامی، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: ما نیازمند کارهای عمیق تری برای اسلامی کردن علوم انسانی و تولید علم هستیم.

وی بیان داشت: تا فضای علمی جامعه دانشگاهی ما اصلاح نگردد، کارهای فرهنگی با بازدهی پائین روبرو خواهد بود.

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه فضای حاکم در دانشگاه ها یک فضای دینی نیست بلکه در برخی موارد و در بسیاری رشته های علمی، ضد دینی است.

وی مبانی مادی تئوریک درعلوم را بزرگترین مشکل دانشگاه ها در دوره فعلی عنوان کرد و گفت: برای اسلامی کردن دانشگاه ها باید بر این بعد اساسی و زیر بنائی تاکید داشت.

این استاد دانشگاه گفت: تولید علم نیازمند نظریه پردازی است و ما باید بتوانیم با تولید دانش، نظریه های جدی دینی تولید کرده تا جایگزین نظریه های امروزی علوم مانند نظریه فروید در روان شناسی گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی، بیان داشت: مقام معظم رهبری به مقوله تولید علم بسیار توجه دارند و پیگیر این مساله هستند و بارها بر این مطلب توجه داده اند و آن را مقدمه ایجاد تمدن بزرگ السلامی عنوان کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات دیگری که باید در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها انجام داد، ایجاد یک فضای معنوی در دانشگاه ها است و اینکه روحانیون بلند مرتبه را برای حضور در دانشگاه ها ترغیب کنیم.

محقق علوم اسلامی بیان داشت: استادان معارف هم بعد دیگری در اسلامی شدن دانشگاه ها بر عهده دارند که باید با متدهای برهانی، به تحکیم مبانی اعتقادی جوانان بپردازند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات