۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۳:۲۲
کد خبر: ۸۱۵۹۵
ظهور آغازی دوباره(19)؛

امام جمعه کازرون: الهی بودن اصل اول در حکومت مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، ترویج خرافات و فرقه سازی را از جلمه نقشه های دشمنان برای تخریب مسأله مهدویت دانست و خواستار گسترش و تبیین فرهنگ ناب مهدویت، از سوی علما، مراجع تقلید و حوزه های علمیه، به منظور مقابله با شیادی‌ها و دورغ پردازی ها شد.
ظهور/ امام زمان
حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه شهر کازرون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج)‌، به تبیین شاخص های حکومت جهانی مهدوی پرداخت و تاکید کرد: مهم ترین شاخصه حکومت مهدوی، الهی بودن آن است، حکومت جهانی مهدوی مشروعیت و مقبولیتی الهی دارد و همه نیازهای جوامع بشری را نیز تامین می کند.

وی جهانی بودن را شاخصه دیگر حکومت امام مهدی(عج) دانست و ابراز داشت: مردمی بودن حکومت مهدوی شاخصه دیگری است که این نظام را از دیگر نظام ها و حکومت ها متمایز کرده است، در این حکومت جهانی مردم از کرامت و احترام فوق العاده ای برخوردار هستند.

حجت الاسلام خرسند تأکید کرد: حکومتی که با این شاخص های متعالی شکل بگیرد، همان دولت کریمه است که خدا وعده آن را به بشریت داده است و ما نیز با دنبال همان دولت کریمه هستیم و در ادعیه متعدد از درگاه خدا می‌خواهیم زمان آن حکومت را هر چه نزدیک‌تر بگرداند.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: در این دولت شاخص‌های بسیار بارزی وجود دارد، مهم‌ترین شاخص این است که اهل ایمان به خاطر برخورداری از تقوای الهی عزیز هستند و اهل کفر و نفاق نیز ذلیل خواهند گشت.

وی حقوق بشر و آزادی را تنها بهانه‌ای در دست غرب برای دنبال کردن اهداف و منافع آنان دانست و تصریح کرد: امروز مدعیان حقوق بشر و آزادی تنها دم از این عناوین می زنند و وقتی که پای عمل به میان می آید، همه چیز دگرگون می شود و ما اقسام جنایت ها را با دستمایه قرار دادن و استفاده ابزاری از این عناوین پرطمطراق مشاهده می کنیم.

امام جمعه کازرون، مشروعیت حکومت های غربی را برگرفته از پول، قدرت و ثروت دانست و تاکید کرد: دنیایی که غرب برای مردم و جامعه بشری ترسیم کرده و می کند، سرابی بیش نیست و نمی تواند نیازهای واقعی جامعه بشری را تامین کند.

حجت الاسلام خرسند تاکید کرد: دمکراسی غربی مبتنی بر زور و تزویر و سلطه است و آنها می خواهند با بمب های اتمی، دنیا را جهانی کنند، چنین قدرت و حکومت هایی هیچ گاه مشروعیت و مقبولیت لازم را در بین جوامع بشری نخواهد داشت و مردم نیز زیر بار چنین حکومت هایی نخواهند رفت.

این استاد حوزه علمیه شیراز، با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام برای ایجاد انحراف در مساله مهدویت تاکید کرد: دشمنان اسلام چون نمی توانند اصل مساله انتظار را منکر شوند، درصدد هستند با تمسک به حربه های مختلف در این اعتقاد اصیل انحراف ایجاد کنند.

وی با ارائه راهکارهایی برای مصون ماندن از آسیب های فرقه های خرافی و انحرافی فعال در زمینه مهدویت یادآور شد: دشمنان اسلام سعی دارند با ترویج خرافات، فرقه سازی و ادعاهای واهی و دورغین، این اعتقاد جازم را خرافی جلوه دهند.

حجت الاسلام خرسند، برخی از نا آگاهی ها را در این زمینه مؤثر عنوان و تاکید کرد: متاسفانه در بین خود ما نیز برخی ها آدرس غلط در خصوص رؤیت امام عصر(عج) می دهند که همین موضوع رواج خرافات و انحرافات را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر عدم رؤیت امام عصر(عج) است تصریح کرد: بنا نیست هر فردی که پاک بود، امام زمان(عج) را ببیند، افزون بر این صرف دیدن امام عصر که مشکلی را حل نمی کند، مگر در زمان انبیا و اولیا الهی، مردم این بزرگان را نمی دیدند و با آنها دشمنی و خصومت می کردند و آنها را به شهادت می رساندند.

حجت الاسلام خرسند، با بیان این‌که معرفت انسان ها باید در این خصوص ارتقا یابد، تأکید کرد: مطابق روایات اسلامی، ادعاهایی همچون رؤیت امام عصر(عج)، تعیین وقت برای زمان فرج و دیگر موضوعات خرافی صرفا دروغگویی است و ما باید سعی کنیم جلوی این خرافات را بگیریم و فرهنگ اصیل مهدویت را برای مردم تبیین کنیم.

وی ترویج خرافات را از جلمه نقشه ها و راه های دشمنان برای تخریب مساله مهدویت دانست و ابراز داشت: آحاد مختلف جامعه به ویژه علما، مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و روحانیت، باید در این خصوص هوشیار باشند و با گسترش و تبیین فرهنگ ناب مهدویت، جلوی شیادی‌ها و دورغ پردازی‌ها را بگیرند. /924/ت302/س
ارسال نظرات