۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۸۱۷۹۵
استاد حوزه علمیه قم:

مباحث تخصصی مهدویت از سوی روحانیان دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: باید مسائل مهدویت با ظرافت خاصی به جهانیان عرضه و حقایق مهدویت را که در پشت تبلیغات منفی دشمن پنهان شده، برای همه تبیین شود.
حجت الاسلام طبسي، استاد حوزه علميه قم
حجت الاسلام نجم الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در سومین کنگره مهدویت در خوزستان با اشاره به میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: امام زمان(عج) ادامه دهنده مسیر پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) است و نیمه شعبان شبی است که خداوند آن را برای اهل بیت(ع) قرار داد همان‌گونه که شب قدر را به پیامبر اعظم(ص) اختصاص داد.

محقق و پژوهشگر علوم دینی با اشاره به موج بیداری و حقیقت‌جویی که سراسر عالم را فرا گرفته است، اظهار داشت: باید مسائل مهدویت با ظرافت خاصی به جهانیان عرضه  و حقایق مهدویت را که در پشت تبلیغات منفی دشمن پنهان شده‌، برای همه تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ترسیم چهره ای خشن از امام زمان(عج) از سوی دشمنان اسلام بیان داشت: دشمنان اسلام از گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه به شدت در هراس اند؛ از این رو با اتکا به برخی از روایات ضعیف و چند وجهی سعی در تخریب چهره امام زمان(عج) دارند.

حجت الاسلام طبسی با اشاره به وجود بیش از چهارصد آیه و دو هزار روایت در زمینه مهدویت اظهار داشت: بحث‌های مهدویت باید از سوی متخصصان انجام شود تا از انحرافات در این زمینه جلوگیری شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در توصیف ویژگی‌های حضرت مهدی(عج) ابراز داشت: ویژگی‌های اخلاقی، نام و شمایل امام زمان(عج) همچون رسول خدا (ص) است و این نشانه ای از حاکمیت اسلام ناب و مورد نظر خدا و رسول اعظم(ص) است و منکر ولی عصر(عج) در واقع منکر تعالیم اسلام و پیامبر اعظم(ص) است./945/پ202/س
ارسال نظرات