۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۸۱۸۱۱

پذیرش 40 طلبه در حوزه علمیه ملکان

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه ملکان پس از 23 سال تعطیلی با پذیرش 40 طلبه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.
حوزه علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکان اظهار داشت: پس از 23 سال وقفه در فعالیت حوزه علمیه ملکان، این حوزه از ابتدای سال تحصیلی جدید فعالیت خودرا آغاز می کند.

وی افزود: این حوزه علمیه سال ها پیش با نام حوزه علمیه امام صادق(ع) فعالیت می کرد، که بنا به دلایلی تعطیل شده بود و همزمان با آغاز سال تحصیلی 89 ـ 90، فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی جدید 40 طلبه در این حوزه پذیرش می شوند و در سطح یک به تحصیل می پردازند که درصدد افزایش ظرفیت پذیرش در این مرکز علوم اسلامی هستیم.

امام جمعه ملکان با بیان این‌که این شهر با مشکل کمبود روحانی روبه‌رو است، خاطر‌نشان کرد: امید است با آغاز فعالیت حوزه علمیه ملکان این مشکل تا حدودی برطرف شود.

وی همچنین خواستار تسریع در احداث مصلای این شهر شد و گفت: با وجود آغاز عملیات احداث مصلای ملکان از سال 1372، متأسفانه بعداز گذشت 17سال هنوز ساختمان آن در مرحله پی‌ریزی باقی مانده و عملیات احداث آن متوقف شده است.

وی با اشاره به این‌که نماز جمعه این شهرستان در مسجد جامع اقامه می شود، گفت: کوچکی مسجد و همچنین لحاظ نشدن مسائل ایمنی و امنیتی در آن موجب شده که مشکلات متعددی در اقامه نماز ایجاد شود.

همچنین مصطفی قاسمی، فرماندار ملکان در سخنانی از واگذاری 50 هکتار زمین برای احداث حوزه علمیه در شهرستان ملکان خبر داد و افزود: در صورت تأمین اعتبار این مرکز به عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه در سطح استان آذربایجان شرقی تبدیل خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات