۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۸۱۹۴۲
همزمان با نیمه شعبان؛

بزرگترین حوزه علمیه جنوب خوزستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ بزرگ‌ترین حوزه علمیه جنوب خوزستان در خرمشهر با حضور مسؤولان استانی افتتاح شد.
مدرسه علميه، حوزه علميه
حجت الاسلام عبدالله بحرانی، مدیر حوزه علمیه برادران خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: حوزه علمیه سیدالشهدا خرمشهر از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه در جنوب استان خوزستان است.

مدیر مدرسه علمیه سید الشهدا خرمشهر با بیان این که عملیات احداث این حوزه از سال 1373 آغاز شد خاطرنشان کرد: حوزه علمیه سید الشهدا با همت و تلاش مسؤولان در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به این که مساحت این حوزه دوازده هزار ‌متر مربع است،‌ گفت: ‌ساختمان این حوزه در‌ دو هزار و پانصد متر مربع احداث شده که به امکانات متعددی از جمله سیستم آتش‌نشانی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و شبکه کامپیوتری مجهز شده است.

حجت الاسلام بحرانی در ادامه روحانیت را پناهگاه مردم دانست و با بیان این که سخنان روحانیون به ایمان و اعتقاد مردم بستگی دارد ابراز داشت: هنگامی می توانیم، جامعه را از بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌ها حفظ کنیم که عالمانی وارسته داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه برادران خرمشهر افزود: مردم باید براساس مکتب اسلام، حقیقت دین، معارف اهل بیت و واقعیت‌های زندگی تربیت شوند که این مهم با تقویت حوزه‌های علمیه امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: روحانیان باید با رعایت شأن، جایگاه و حساسیت‌های حوزه، درد دنیای امروز و جامعه را درک کنند و به دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی، در عرصه های مختلف حضور فعال و پررنگ داشته باشد و فقط به رسالت واقعی خود عمل کنند.

حجت الاسلام بحرانی در پایان با بیان این که در راستای توسعه فرهنگ دینی و ارتباطات مذهبی، حوزه علمیه سیدالشهدا خرمشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه در جنوب استان خوزستان آماده بهره‌برداری است ابراز امیدواری کرد: جوانان با ثبت‌نام و حضور در این حوزه علمیه نسبت به فراگیری علوم حوزوی اقدام کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات