۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۸۳۲۷۹
مبلغ حوزه علمیه قم:

خودسازی روحانی و مبلغ، مقدمه تاثیرگذاری در مخاطب است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه قم، خودسازی مبلغان و روحانیان را پیش نیاز تاثیرگذاری در مخاطب دانست و تاکید کرد: برای پاسخگویی به شبهات روز، ابتدا خود مبلغان باید به روز شوند و بعد در صدد پاسخ به شبهات برآیند.
همايش علمي کاربردي تبليغ


حجت الاسلام محمد مهدی دشتی، از مبلغان حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبلیغ دین مبین اسلام را از مهم ترین رسالت های روحانیان و حوزه های علمیه دانست و با اشاره به آیه نفر این موضوع را واجب کفایی برای طلاب و روحانیان دانست.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در اسلام و انقلاب اسلامی تاکید کرد: تبلیغ در سیستم اسلام، تشیع و حوزه های علمیه سیری بود که با توجه به نیازهای انسان به ارتباطات تعریف شد و هر چند در ادوار مختلف نحوه و شکل آن تغییر یافت، اما بحمدلله ماهیت آن تغییر نکرد.

حجت الاسلام دشتی، با اشاره به اینکه روحانیان تبلیغ دین مبین اسلام را رسالت اصلی خود می دانند اظهار داشت: تبلیغ در دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش بسیار کلیدی و حیاتی داشته است و نباید از نقش کاربردی آن در حوزه های مختلف غفلت کرد.

این طلبه حوزه علمیه قم، تبیین حقایق، مشخص کردن شاخص ها و معیارها را وظیفه مبلغان دانست و تبلیغ چهره به چهره را یکی از پیشرفته ترین شیوه های کارآمد تبلیغی خواند و از مبلغان خواست در تبلیغ دین مبین اسلام از این شیوه بهره بگیرند.

حجت الاسلام دشتی، با اشاره به شرایط جهانی و هجمه های دشمنان علیه ارزش ها و مبانی اسلامی، پاسخگویی به شبهات را از مهم ترین رسالت های مبلغان و روحانیان دانست و تاکید کرد: برای پاسخگویی به شبهات روز، ابتدا خود مبلغان باید به روز شوند و بعد در صدد پاسخ به شبهات برآیند.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم، با بیان اینکه طلاب، روحانیان و مبلغان باید با استخراج و تبیین مبانی و آموزه های اسلامی به مشکلات و سؤالات مردم و نسل جوان پاسخ بدهند تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که از سوی مسؤولان حوزه درسالیان اخیر صورت گرفته، قدری وضعیت بهتر شده است، اما هنوز نیز کاستی هایی وجود دارد که باید با برنامه ریزی مناسب در صدد رفع آن بود.

حجت الاسلام دشتی، خودسازی را مقدمه تاثیرگذاری یک مبلغ در مخاطبان دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیان سربازان ولی عصر(عج) به شمار می روند و باید سعی کنند قدری از اوصاف ایشان را در وجود خود متجلی کنند و به خودسازی بپردازند.

این مبلغ حوزه علمیه قم افزود: اگر مبلغان با خودسازی، رفتار خوب و حق گویی با مردم برخورد کنند، به طور یقین میزان تاثیرگذاری و کارایی آنها در امر تبلیغ دین مبین اسلام نیز دوچندان خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهم ترین نیاز برای یک طلبه و روحانی در امر تبلیغ، داشتن صبر و حوصله، کار برای خدا و انجام وظیفه می باشد واگر این گونه شد، تحمل هر نوع سختی و دشواری در مسیر تبلیغ نیز آسان خواهد بود. /924/ت302/ع

ارسال نظرات