۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۸۳۸۵۵

چند خبر کوتاه از استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری محفل انس با قرآن در آموزشگاه شهید باکری دزفول، برپایی نمایشگاه تایپوگرافی«اسماءالحسنی» در اهواز و اجرای طرح قرآنی نور مبین در نیروی انتظامی خوزستان بخشی از خبرهای کوتاه استان خوزستان است.
قرآن کريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری محفل انس با قرآن در آموزشگاه شهید باکری دزفول، برپایی نمایشگاه تایپوگرافی «اسماءالحسنی» در اهواز، اجرای طرح قرآنی نور مبین در نیروی انتظامی خوزستان و تجدید چاپ کتاب « هور و همیشه » با موضوع بررسی زندگی نامه شهید هاشمی بخشی از خبرهای کوتاه استان خوزستان است.

محفل انس با قرآن در آموزشگاه شهید باکری دزفول برگزار شد

در این مراسم که با حضور فرماندهان و پرسنل یگان‌های کادر و وظیفه ترتیب یافته بود، حجت‌الاسلام حجت آهو برندی از قاریان برجسته کشور آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.

در این مراسم، مسئول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه شهید باکری، اظهارداشت: ترویج فرهنگ قرآن کریم باعث رشد فرهنگ جامعه و سلامت معنوی افراد خواهد شد و همه ما باید برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالکریم احمدی با اشاره به اینکه هدف اصلی انقلاب اسلامی، خدمت به اسلام و قرآن است، گفت: مسئولان در هر جایگاه و مقامی که هستند باید برای ترویج فرهنگ قرآن و معرفی این کتاب آسمانی به جهانیان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: خدمت به قرآن کریم و کمک به توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه شرعی و دینی همه مسئولان و مردم است و باید این فرهنگ به عالم معرفی شود.

احمدی ادامه داد: امام راحل(ره) با انقلاب اسلامی که در جهان نهضتی بی‌سابقه است، قصد خدمت به اسلام و قرآن و معرفی این دین آسمانی را داشت و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: قرآن کریم مانند اقیانوس مواجی است که شناگر آن باید باتجربه باشد تا در امواج و طوفان‌ها غرق نشود.

این مقام مسئول در امور فرهنگی گفت: انس با قرآن کریم باعث کمال خواهد شد و هر کس با لحن، فهم، مفهوم و صوت خود بتواند به قرآن خدمت کند گام مهمی برای ترویج ارزش‌ها و معارف اسلام برداشته است.

 نمایشگاه تایپوگرافی «اسماءالحسنی» در اهواز برپا می شود 

در این نمایشگاه یکصد اثر از بهترین آثار هنری مکتوب هنرمندان مطرح کشور که از موزه‌ هنرهای معاصر تهران تحویل گرفته شدند، عرضه خواهند شد.

 این نمایشگاه از دوشنبه، 25 مردادماه جاری آغاز به کار می‌کند و تا پایان ماه مبارک رمضان برپاست و ساعت بازدید از این نمایشگاه صبح‌ها از 9 تا 12 و عصرها 17 تا 22 به موزه‌ هنرهای معاصر شهرستان اهواز است.

مسابقه خاطره‌نویسی رمضان در دزفول برگزار می‌شود 

این مسابقه درباره خاطره‌ نخستین روز از ماه مبارک رمضان و چگونگی روزه گرفتن، سحری خوردن، دعا کردن، صبر کردن و افطار کردن برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان خاطرات دینی فرهنگی خود را به مسئولین کتابخانه خود تحویل دهند. نوع نگارش، معنوی بودن نوشته‌ها و محتوای آن‌ها از مهم‌ترین شرایط انتخاب بهترین خاطره‌ها است و به خاطره‌های برگزیده در هفته کتاب هدایایی اعطا خواهد شد.

 طرح ضیافت اندیشه در خوزستان بررسی می‌شود 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور فردا دوشنبه، 25 مردادماه با حضور در میان دانشجویان در دو بخش برادران و خواهران دانشجو طرح ضیافت اندیشه را مورد بررسی قرار می دهد.

 در این بازدید، وی روند اجرای طرح ضیافت اندیشه را بررسی می‌کند و با دانشجویان شرکت‌کننده در طرح نیز دیدار دوستانه خواهد داشت.

 گفتنی است؛ طرح ضیافت اندیشه در خوزستان با شرکت 600 پسر دانشجو و 800 دختر دانشجو به ترتیب در دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید چمران اهواز از روز گذشته ‌آغاز شده و تا سه هفته نیز ادامه دارد.

 اجرای طرح قرآنی نور مبین در نیروی انتظامی خوزستان 

این طرح که از سوی دارالقرآن کریم فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار می شود، ویژه کارکنانی است که دوره روانخوانی قرآن کریم را گذرانده‌اند و در این دوره با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم آشنا می‌شوند.

طرح قرآنی مبین از ابتدای ماه رمضان آغاز می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

این طرح در قالب سی ساعت آموزشی توسط روحانیون عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان اجرا خواهد شد. 

 127 پایگاه و کانون بسیج در تابستان امسال در دزفول فعال شد 

در این پایگاهها دوره های مختلف آموزشی برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در زمینه های ارتقای اخلاقی,علمی,هنری ورزشی, مهارت آموزی فنی و حرفه ای, توسعه صنایع دستی, آموزش امداد و نجات, ارتقای سطح مبانی عقیدتی, دورههای مهدویت و اردوهایی زیارتی و سیاحتی تدارک دیده شده است.

هدف از اجرای طرح نشاط و تعالی فراهم کردن زمینه جذب نوجوانان و جوانان به ارتش 20 میلیونی و انسجام نیروهای سازماندهی شده در رده های مقاومت بسیج ,رشد و تعمیق مبانی دینی واخلاقی و اجتماعی و هدفمند کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اعلام شده است.

 تجدید چاپ کتاب « هور و همیشه » در اهواز

چاپ اول کتاب «هور و همیشه» در سال 1379 و با اشاره به آغاز فرماندهی سردار شهید علی هاشمی در سپاه شهرستان حمیدیه بوده که چاپ دوم آن با موضوع بررسی زندگی نامه این شهید بزرگوار منتشر شد.

همچنین در این کتاب اشاره‌ای به زندگی شهید و مصاحبه با دوستان وی و گفت و گو با همبازی‌ها و مربی فوتبال دوران کودکی و نوجوانی شهید علی هاشمی شده است.

‌در چاپ اول این کتاب، شهادت این شهید مسجل نشده ولی به گونه‌ای پردازش شده بود که وی به شهادت رسیده است.

این کتاب در زمان انتشار با موفقیت همراه شد و هم ‌اکنون به شیوه‌ای جدید و متفاوت با تیراژ سه هزار نسخه و در 120 صفحه در حال ویرایش می‌باشد.

گفتنی است، شهید علی هاشمی، فرمانده سپاه ششم امام صادق(ع) و قرارگاه نصرت بود که پیکر مطهرش پس از 22 سال گمنامی امسال بر دوش مردم ولایتمدار و شهید پرور خوزستان تشییع شد و در مزار شهدای اهواز آرام گرفت.

تجلیل از حافظان و قاریان قرآن عضو کتابخانه‌های خوزستان در ماه رمضان

تجلیل از 100 حافظ و قاری قرآن عضو کتابخانه‌ها در ماه نزول قرآن با هدف ایجاد انگیزه برای اعضا و در راستای ترویج فرهنگ انس با کلام الهی در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان انجام می‌شود.

همچنین، برگزاری نمایشگاه کتب علوم قرآنی، برنامه‌های شبی با قرآن، کلاس‌های آموزش حفظ و قرائت قرآن از جمله برنامه‌های علوم قرآنی و گفتارهایی از نهج البلاغه، اهدای نرم افزارهای قرآنی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت ماه مبارک رمضان در کتابخانه‌ها هستند.

این برنامه‌ها به منظور آشنایی هر چه بیشتر اعضا با رسالت فرهنگی- تربیتی کتابخانه‌های عمومی و پر کردن اوقات فراغت اعضای روزه‌دار در کتابخانه های عمومی برگزار می شوند.

کلیه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه و عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این کلاس‌ها استفاده کنند./945/پ201/س

ارسال نظرات