۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۳۸۸۲
پژوهشگر حوزه علمیه

رمضان بهار انتظار است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان اینکه فرازهای ادعیه ماه رمضان به امام زمان(عج) اشاره دارد، گفت: همه وظیفه داریم برای ظهور و سلامتی حضرت حجت(عج) دعا کنیم.
ماه مبارک رمضان

202/ع
حجت الاسلام مهدی فوادیان از اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: فرازهای ادعیه مختلف ماه رمضان به امام زمان(عج) توجه ما را به امام‌شناسی جلب می کند از این رو می توان گفت رمضان بهار انتظار است.

وی بیان داشت: جلد دوم کتاب مکیال المکارم دارای دعاهای مخصوصی برای روزهای شانزدهم، بیست و یکم، بیست و سوم و آخر ماه است که این اعیه مخصوص حضرت حجت(عج) است.

وی ادامه داد: برخی دیگر از ادعیه ماه رمضان، دعاهایی است که از سوی امام زمان(عج) انشاء شده است که می توان به دعای افتتاح اشاره کرد که خواندن هر روز آ‎ن تاکید شده و در آن از دوری امام خود و قرار گرفتن در عصر انتظار و امید به ظهور ندبه می کنیم.

پژوهشگر عرصه مهدویت بیان داشت: یکی دیگر از دعاهایی که به زمان ظهور اشاره دارد، دعایی است که مردم با آن مانوس هستند و بعد از هر نماز می خوانند و دعا می کنند که خدایا بر اهل قبور، سرور آور که طبق روایات در زمان ظهور است که مردگان همدیگر را زیارت و به یکدیگر بشارت می دهند.

وی ادامه داد: در همین دعا از خداوند می خواهیم که همه فقرا را توانگر و تمام بیماران را شفا عنایت کند که تحقق این فرازها به گونه کامل فقط در عصر ظهور است.

حجت الاسلام فوادیان گفت: دعای اللهم کن الولیک در ذیل اعمال شب بیست و سوم ماه رمضان وارد شده است.

وی اظهار داشت: رمضان ماه قرآن است و امام زمان(عج) شریک قرآن است و همه مومنین باید در رمضان که ماه دعا و نیایش است برای ظهور، سلامتی و گشایش امور دعا کنند. /909/پ

ارسال نظرات