۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۸۴۱۰۹
مدیر استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی:

ظرفیت حوزه علمیه تبریز ناشناخته مانده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تاریخ درخشان فقه و فقاهت منطقه آذربایجان، وضعیت کنونی حوزه علمیه تبریز در شأن نام این شهر نیست.
حجت الاسلام لطيفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام لطیفی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در جمع ائمه جمعه و مدیران حوزه های علمیه این استان اظهار داشت: راه اندازی اتاق فکر جهت بررسی چشم‌انداز و سیاست‌های کلی حوزه در تبریز ضروری است.

وی خاطر‌نشان کرد: متأسفانه با توجه به تاریخ درخشان فقه و فقاهت منطقه آذربایجان، وضعیت کنونی حوزه علمیه تبریز در شأن نام این شهر نیست.

حجت الاسلام لطیفی با تأکید بر جهت گیری لازم برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای گسترش آموزش های علوم دینی در تبریز گفت: برای این منظور احداث مجتمعی چندمنظوره برای حوزه علمیه تبریز دور از انتظار نیست.

وی در ادامه ایجاد نشاط علمی و آموزشی برای عمق بخشی به برنامه های حوزه را خواستار شد و تصریح کرد: دعوت از اساتید فرهیخته قم و راه اندازی سطوح عالی علوم حوزوی کمک چشمگیری در این مسأله خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه تبریز همچنین با تأکید بر فرهنگ سازی مناسب در سطح شهر نسبت به نگرش مردم به طلاب و حوزه‌های علمیه افزود: تحقق این مسأله تأثیر بسزایی در انگیزه طلبگی میان حوزویان خواهد داشت.

حجت الاسلام لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی شوراهای استانی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: تاکنون در 21 استان این شوراها آغاز به فعالیت کرده اند.

وی تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز این شورا زیر نظر آیت الله مجتهدشبستری فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

گفتنی است، این جلسه با حضور مدیران حوزه های علمیه، مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و رؤسای مراکز آموزش عاای استان همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات