۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۸۵۵۹۰
امام جمعه خرمشهر:

انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی از برکات روز قدس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر، از دیگر نتایج مهم نام‌گذاری روزی قدس را نفرت و انزجار عمومی و جهانی از رژیم صهیونیستی دانست و بیان داشت: روز به روز بر شدت این تنفر جهانی از این رژیم منحوس افزوده می‌شود.
راهپيمايي روز قدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید نبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: امروز در سراسر کشور و بلاد اسلامی جهان شاهد راهپیمایی مسلمانان در حمایت از قدس و فلسطین هستیم؛ رضوان خدا بر امام عظیم الشان انقلاب اسلامی باد که با اندیشه‌ و دیدگاه بلند و راهبردی خود جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌نام روز جهانی قدس نامید.

حجت الاسلام موسوی افزود: در ابتدای نام‌گذاری این روز برخی به امام راحل خرده می‌گرفتند که این کار به‌معنای صدور انقلاب نیست بلکه دخالت در امور کشورها‌ست اما امروز شاهدیم به ‌واسطه این روز بزرگ، انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در ایستادگی در برابر متجاوزان و زورگویان به سایر کشورهای جهان و به‌ویژه مسلمانان صادر شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر با بیان این که شکل‌گیری انتفاضه فلسطین و ایستادگی و مقاومت آن در برابر رژیم غاصب صهیونیستی نتیجه همین دور‌اندیشی امام خمینی(ره) در نام‌گذاری روز جهانی قدس است، خاطر نشان کرد: در سال‌های اولیه نام‌گذاری روز جهانی قدس شاهد محصور بودن راهپیمایی این روز در کشور بودیم اما امروز و به برکت انقلاب و ملت بیدار و آگاه خود شاهد برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس در بسیاری از کشورها هستیم.

امام جمعه خرمشهر، از دیگر نتایج مهم نام‌گذاری روزی قدس را نفرت و انزجار عمومی و جهانی از رژیم صهیونیستی دانست و بیان داشت: روز به روز بر شدت این تنفر جهانی از این رژیم منحوس افزوده می‌شود؛ علاوه بر این امروز شاهدیم که اسرائیل روز به روز زبون‌تر و ضعیف‌تر شده و جایگاه انتفاضه روز به روز در حال گسترش و استحکام است.

وی گفت: در حالی‌که در سال‌های گذشته شاهد بودیم که هر روز بخشی از سرزمین‌های اسلامی به دست اشغال‌گران غاصب صهیونیسم می‌افتاد، امروز نیروهای مبارز فلسطینی نه‌تنها اجازه این کار را نمی‌دهند بلکه بخشی از سرزمین‌های اشغالی را نیز بازپس گرفته‌اند؛ طرح سازش نیز طرح جدیدی نیست و از همان سال‌های اولیه اشغال سرزمین‌های فلسطین مطرح شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه سازمان آزادی‌بخش تنها مصارف داخلی و منافع خود در این طرح را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به راهپیمایی باشکوه امروز مردم خرمشهر گفت: از همه شما برادران و خواهران مؤمن و روزه‌دار که در این گرمای 50 درجه‌ای این‌گونه عاشقانه در صحنه حضور یافته و بار دیگر ندای امام امت و رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی را لبیک گفتید قدردانی می‌کنم.

امام جمعه خرمشهر در ادامه با اشاره به طرح افزایش تعطیلات عید فطر اضافه کرد: این پیشنهاد بسیار مناسب و به‌جایی از سوی دولت است و از نمایندگان مجلس نیز می‌خواهیم تا افزایش تعطیلات عید فطر به سه روز را تصویب کنند.

استاد حوزه علمیه خرمشهر، ابراز داشت: به‌ویژه در استان خوزستان به واسطه فرهنگ موجود باید نسبت به این مسئله اهتمام داشت و با حذف تعطیلات غیرضروری از تقویم سالانه کشور تعطیلات عید فطر که جزو اعیاد بزرگ اسلامی است را افزایش یابد./945/پ202/ص
ارسال نظرات