۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۸۵۵۹۱
کارشناس عرصه بین الملل:

برگزاری رفراندوم آزاد، حق واقعی فلسطینیان را بر می گرداند

خبرگزاری رسا ـ سفیر سابق ایران در کشورهای لیبی، کویت و سوریه گفت: برگزاری رفراندوم آزاد، حق واقعی فلسطینیان را به صاحبان اصلی این سرزمین برمی گرداند.
روز قدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، محمدرضا باقری، سفیر سابق کشورمان در کشورهای لیبی، کویت و سوریه ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در در اردبیل اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب منافع ما در عرصه‌های سیاست داخلی و خارجی منافع مطرح شده در دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: ولایت مداری رمز عزت در صحنه های بین المللی است، مشکلات بسیاری از کشورهای اسلامی به سبب عدم بهره مندی از ولایت و رهبری است.

باقری با تاکید بر این که برگزاری رفراندوم آزاد می تواند حق واقعی فلسطینیان را به صاحبان اصلی این سرزمین برگرداند، تصریح کرد: مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح نشان از نابودی این رژیم جعلی در اجرای واقعی آن است.

سفیر سابق ایران در سوریه، لیبی، کویت با تاکید بر این که ملت ایران منادی مظلومان عالم است، خاطر نشان کرد: منافع ملت ایران، منافع اسلام است، ما نه سلطه‌ گری را قبول داریم و نه سلطه‌پذیری را اما متاسفانه برخی کشورهای عربی همانگونه که خود ادعا دارند ذلیل، کوچک و تحت فشار هستند.

وی با تشریح موقعیت جغرافیایی مهم بیت المقدس تصریح کرد: منطقه خاورمیانه زادگاه انبیا و اولیای الهی بوده است، بیش از چهار هزار و پانصد سال قدمت تاریخی دارد.

وی مسؤول آوارگی میلیون ها فلسطینی را سران بی غیرت برخی کشورهای عربی دانست و اظهار داشت: بی کفایتی برخی سران عرب تا جایی بوده که دم از سازش خفت بار به میان می آورند.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدید رژیم صهیونستی علیه ایران تصریح کرد: قدرت این رژیم جعلی به حدی تنزل یافته که از یک‌ شبه ‌گروه نظامی همچون حزب‌الله و مقاومت ضربات سخت و شکست تاریخی را می‌پذیرد.

وی ادامه داد: نه تنها امروز این رژیم قدرت پرتاب یک موشک علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد، بلکه اگر به این نابخردی دست بزند جوانان این سرزمین صدها موشک را روانه تلاویو می‌کنند.

سفیر سابق ایران با تشریح موقعیت نظامی ایران اسلامی در منطقه گفت: آمریکا و اسرائیل خود به خوبی می دانند که حمله به ایران مساوی با اضمحلال رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه با تاکید بر این که مذاکرات شب گذشته سران آمریکا، رژیم صهیونیستی و محمود عباس بی‌ نتیجه بوده است، افزود: از ابتدا معلوم بود که گزینه سازش راه حل مسأله فلسطین نیست./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات