۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۵۹۹۰

پنج گروه جهت استهلال ماه شوال در دزفول مستقر شدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول از برنامه ریزی برای استهلال ماه شوال با استقرار پنج گروه تخصصی خبر داد.
استهلال ماه مبارک رمضان
حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از دزفول، با بیان این که امسال نزدیک به یکصد و بیست گروه استهلال در کشور و زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری مشخص شدن اول ماه را به روش علمی پیگری می کنند، اظهار داشت: از این مجموع، پنج گروه به شهرستان دزفول اختصاص دارد.

امام جمعه دزفول گروه شهرستان دزفول را از جمله قوی ترین گروه های کشور معرفی کرد و گفت: گروه های استهلال شهرستان دزفول افرادی متخصص و کارشناسانی مجرب دارد که با تجهیزات کامل به استهلال می پردازند که گزارش های آنان بلا فاصله به دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برگزاری نماز عید فطر ابراز داشت: نماز عید فطر آیینی است که همه ساله در کشور اسلامی ایران با شکوه، جلال و عظمت خاصی برگزار می شود که این موضوع انشاءالله در سال جاری با شکوه هرچه بیشتر در نقاط مختلف کشور برگزار خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول در ادامه از متولیان مساجد و دیگر برنامه ریزان خواست نماز عید فطر تنها در مناطق دور دست به صورت مستقل برگزار و سایر مردم به شکلی مشترک در مصلی شرکت کنند تا از شکوه و منزلت این نماز کاسته نشود.

وی با بیان این که متأسفانه گاهی شاهد برگزاری نماز عید فطر در دو مسجد هم جوار تصریح کرد: این مسأله سبب کاهش شکوه نماز و ایجاد تفرقه می شود، در حالی که فلسفه نماز عید فطر وحدت و همدلی است./945/پ202/ص


ارسال نظرات