۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۸۷۲۷۳
رییس دانشگاه پردیس قم:

سفر مقام معظم رهبری به قم،‌ باعث تقویت حوزه های علمیه و نظام خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پردیس قم، سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم را عاملی مهم برای تقویت نظام و حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: سفر ولی فقیه به شهر مقدس قم و ارتباط ایشان با روحانیت و حوزه های علمیه می تواند دستاوردها و برکات بسیاری را نصیب حوزه های علمیه کند.
حجت الاسلام رضا برنجكار رييس پرديس قم دانشگاه تهران
حجت الاسلام رضا برنجکار رییس دانشگاه پردیس قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر قریب الوقوع مقام معظم رهبری به استان قم،‌ این سفر را برای این استان کشور و حوزه های علمیه منشا خیرات و برکات بسیار فراوان ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم باعث تقویت حوزه و نظام خواهد شد ابراز داشت: حضور رهبر فرزانه انقلاب در شهر مقدس می تواند ارتباط حوزه با نظام و رهبری را تقویت کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم می توان در جهت رشد و بالندگی حوزه های علمیه نیز بسیار مؤثر باشد و برکات و دستاوردهای بسیاری را نصیب حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم کند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه رسالت های مختلفی از جمله تبیین و نشر معارف اسلامی در عرصه های اجتماعی را عهده دار است،‌ از سویی دیگر نظام و حکومت اسلامی نیز چنین وظیفه ای را عهده دار می باشد.

رییس دانشگاه پردیس قم ابراز داشت: در جنبه های تئوریک، حوزه می تواند با تفقه در دین،‌ منابع مورد نیاز را در اختیار حکومت اسلامی قرار دهد و سفر مقام معظم رهبری به استان قم می تواند به اجرای احکام اسلامی در جامعه کمک کند و حوزه های علمیه را بیش از پیش متوجه رسالت هایش سازد.

وی تصریح کرد: سفر قریب الوقوع مقام عظمای ولایت به شهر مقدس قم،‌ سفری است که می تواند ارتباط بین حوزه و نظام را تقویت کند و از سویی دیگر نیاز نظام را نیز از سوی حوزه برآورده کند.

حجت الاسلام برنجکار با بیان اینکه ارتباط حوزه و رهبری هم تقویت حوزه و هم تقویت نظام است گفت: قطعا سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه ها و ابعاد مختلف،‌ دستاوردهای بسیاری را عاید استان قم و حوزه های علمیه خواهد کرد.

وی در خصوص فرافکنی و جوسازی های کاذب سایت های معاند و ضد انقلاب در خصوص سفر رهبری به قم ابراز داشت:‌ ضد انقلاب،‌ هم دشمن نظام اسلامی و هم دشمن مرجعیت و روحانیت هستند.

نماینده دانشگاه های استان در شورای فرهنگ عمومی قم بیان داشت: دشمنان نظام مقدس اسلامی می دانند که ارتباط رهبری با نظام و حوزه های علمیه و مرجعیت، هم حوزه را فربه و هم نظام را تقویت می کند،‌ از این رو سعی می کنند با جوسازی شایعاتی را ایجاد کنند.

رییس دانشگاه پردیس قم، از حوزه های علمیه به عنوان عقبه تئوریک نظام یاد کرد و اظهار داشت: اگر این ارتباط بیشتر و افزایش پیدا کند،‌هم حوزه های علمیه تقویت خواهند شد و هم نظام اسلامی.

وی بیان داشت: مراجع تقلید،‌ علما و حوزه های علمیه کاملا بیدار و هوشیار هستند و می دانند که این جوسازی ها در راستای ضربه زدن به انقلاب،‌ مرجعیت و حوزه های علمیه صورت می گیرد.

این استاد دانشگاه در خصوص اقدامات و فعالیت های حوزه و مراکز وابسته در پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری نیز گفت: بحمدلله کارهای بسیاری در حوزه های علمیه در این راستا انجام شده است،‌ اما این تلاش ها و اقدامات کافی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد. /924/پ302/ج
ارسال نظرات