۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۸۷۵۱۵
مدیر مؤسسه معارف و خرد وحی:

استراتژی پژوهشگاه های حوزوی تدوین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه معارف و خرد وحی بیان داشت: مراکز پژوهشی به صورت تخصصی فعالیت و با تعیین سیاست کاری، اولویت های پژوهشی خود را مشخص کنند.
حجت‌الاسلام علي نصيري


حجت الاسلام علی نصیری، مدیر مؤسسه معارف و خرد وحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: پژوهش حوزوی بعد از انقلاب و به خصوص در دهه اخیر شاهد تجولات خوبی بوده است و مراکز و موسسات پژوهشی دارای رشد خوبی بوده اند.

وی بیان داشت: امروز پژوهش در حوزه به مدد حمایت های مادی و معنوی، مسابقات و جشنواره های گوناگون حوزوی و کشوری و ایجاد فضای پژوهش به اعتقاد بسیاری در وضعیت مناسب تری از دانشگاه ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه اینترنت، نشر مجلات و فصلنامه های تخصصی و تولید نرم افزار های علمی امروز در حوزه علمیه به پژوهش کمک وافری کرده است، ادامه داد: وضعیت پژوهش در حوزه با قیاس به فضای دانشگاهی و سالهای قبل از انقلاب مثبت است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز که نقشه جامع علمی کشور در حال نهایی شدن است باید برای پژوهشگاه های بزرگ حوزوی منظومه های کاری مشخصی تعریف شود.

این پژوهشگر علوم قرآنی بیان داشت: امروز شاهد کارهای موازی در پژوهش ها هستیم از این رو باید استراتژی روشنی برای آن در نظر گرفت.

محقق علوم اسلامی با اشاره به تخصصی شدن پژوهشگاه ها، ادامه داد: باید مراکز پژوهشی به صورت خاص بر روی موضوعات مشخص کار کنند و با تعیین سیاست کاری، اولویت های پژوهشی را مشخص کنند. /909/پ202/ع


ارسال نظرات