۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۷۸۲۲
امام جمعه بندر امام خمینی:

کانون خانواده بهترین جایگاه برای تربیت دختران با‌حجاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، یکی از راه‌های ترویج حجاب را توجه خانواده‌ها نسبت به مسأله حجاب عنوان کرد و افزود: شخصیت همه افراد در خانواده شکل می‌گیرد و اگر حجاب از همان ابتدای سنین به کودکان آموخته شود، جامعه دچار فساد نمی‌شود.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خميني
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم در خصوص اهمیت حفظ حجاب در جامعه اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم برای حفظ شخصیت زن و محفوظ ماندن از نگاه نامحرمان به پیامبر(ص) فرمود به زنان و دختران مؤمن بگو مراقب حجاب و عفاف خود باشند؛ از این رو کسی که حجاب و عفت خود را رعایت کند، خود را از هر آفتی محافظت می‌کند.

استاد حوزه علمیه به رابطه حجاب و عفاف اشاره و عنوان کرد: حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگرند و خداوند در قرآن کریم برای حفظ شخصیت ظاهری زن حجاب را واجب کرد؛ اما حفظ شخصیت واقعی زن در گرو عفاف است.

این استاد حوزه علمیه، امنیت اجتماعی زن را در گرو حفظ حجاب دانست و ابراز داشت: از دیدگاه قرآن کریم اگر زن می خواهد امنیت اجتماعی داشته باشد باید حجاب خود را حفظ کند؛ همچنین در جامعه امروزی اکثر زن هایی که مورد تعرض و آسیب های جسمی قرار می گیرند افرادی بی حجاب هستند؛ به همین دلیل یکی از بهترین بستر ها برای حفظ امنیت اجتماعی بانوان حجاب است.

حجت الاسلام تابش یکی از راه‌های ترویج حجاب را توجه خانواده‌ها‌ نسبت به مسأله حجاب عنوان کرد و افزود: شخصیت همه افراد جامعه در کانون خانواده شکل می‌گیرد که اگر حجاب‌ از همان ابتدای سنین به کودکان آموخته شود، جامعه دچار فساد نمی‌شود.

امام جمعه بندر امام خمینی‌(ره) در پایان سخنانش خاطر‌نشان کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید رویکردهایی اتخاذ شود تا فرهنگ بی‌حجابی در جامعه ریشه‌کن شود./945/پ302/س
ارسال نظرات