۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۸۱۵۰
در شش‌ماهه نخست امسال؛

83 موقوفه در مازندران تثبیت و‌ سنددار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از تثبیت و‌ سند‌دار شدن شدن 83 موقوفه، بقاع و اماکن متبرکه این استان در شش ماهه امسال خبر داد.
مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از تثبیت و‌ سند‌دارشدن 83 موقوفه، بقاع و اماکن متبرکه شش ماهه امسال در استان خبرداد.

وی افزود: با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و ادارات تابعه ‌‌40 فقره موقوفه با سی هزار رقبه و 43 بقاع و اماکن متبرکه دارای سند مالکیت شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: از بین سند های اخذ شده در شش ماهه اول بیشترین موقوفات مربوط به شهرستان بابل و کم ترین موقوفه نیز مربوط به بخش لاریجان آمل است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که بسیاری از موقوفات قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی دارای سند رسمی نبودند،‌ خاطرنشان کرد: این موقوفات به همین دلیل مورد سوء استفاده قرار گرفتند و حتی به فروش می رفتند که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با فرمان تاریخی حضرت امام راحل بسیاری از موقوفات احیاء شدند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که هنوز هم بسیاری از موقوفات سبقه وقفیت دارند ولی عمل به وقف نمی شود، تصریح کرد: برای سند دار کردن آنها نیاز به تلاش و پیگیری همه مسؤولان، علما، نخبگان و آحاد مردم است.

وی با بیان این که مازندران دارای هزار و 262 امامزاده است، ادامه داد:‌ این امامزادگان بر مردم مازندران منت نهاده و موجب خیر و برکت این استان شدند و همه باید در مقابل آنچه در شأن این بزرگواران است انجام دهیم.

حجت الاسلام سهرابی‌ ادامه داد: به منظور احیاء و بازسازی اماکن متبرکه‌ اجرای طرح تیپ و طرح جامع بقاع متبرکه با معماری اسلامی در دستورکار اداره کل اوقاف و امور خیریه مازنردان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که‌ مازندران سابقه طولانی در مقبولیت تشیع دارد، ادامه داد: واقفین خیر اندیش این استان نیز برای حفظ و حراست از دین مبین اسلام و شعائر مذهبی املاک و سرمایه های خود را وقف کرده اند که حدود یک سوم مناطق مختلف استان موقوفه است.

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری 60 برنامه همزمان با دهه کرامت در امامزاده های شاخص مازندران خبرداد و افزود: دهه کرامت دهه نور و رحمت است که شامل ایران اسلامی شده به یمن و برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مملکت و سرزمین ما پربرکت شده است.

وی از جمله خصوصیات بارز حضرت فاطمه معصومه (س) را ولایتمداری دانست و گفت: سفر مشقت بار و رنج آور حضرت معصومه (س) برای همگان درس است و آن بزرگوار درس ولایتمداری را به همه آموخته است و برای دفاع از حریم ولایت متحمل این سفر شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات