۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۸۸۲۰۵
استاندار خوزستان:

مؤسسه امیرالمؤمنین اهواز در عرصه ترویج فرهنگ دینی تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان گفت: مؤسسه آموزش عالی امیر المؤمنین اهواز‌ دانشگاهی بی‌نظیر در جهت ترویج فرهنگ دینی است که با درایت و آینده‌نگری آیت الله موسوی جزایری تأسیس شده است.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به اهمیت تأسیس مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اشاره و خاطر‌نشان کرد: مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) از نادر فعالیت‌های بسیار خوب در زمینه آموزشی، فرهنگی، دینی و فقهی است که با درایت و آینده‌نگری آیت الله موسوی جزایری تأسیس شده است.

وی با تأکید بر این که مراحل تأسیس مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) در‌ بازه زمانی بسیار کوتاهی انجام شده است، ابراز داشت: خوشبختانه فرآیند ایده تا اجرای مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) تنها طول دو سال به طول انجامید که این مسأله نمایانگر توجه دولت به این مؤسسه است.

بالاترین مقام اجرایی استان خوزستان، استفاده از حداقل امکانات در تأسیس مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) را از ویژگی های این مؤسسه دانست و ادامه داد: در این دانشگاه از اساتید مجرب کشوری استفاده می شود که این مسأله بر ارتقای کیفی این مؤسسه می‌افزاید.

وی با بیان این که در تاریخ اسلام هر فعالیتی که با تفکر انجام شده است، ماندگار بوده است، از همکاری استانداری خوزستان برای احداث ساختمان جدید این مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و افزود: به یقین این مؤسسه که با تدبیر تأسیس شده است، ماندگار و منشأ خیر و برکت خواهد بود؛ از این رو افزون بر خوزستان می‌تواند برای سایر استان‌ها از جهت محتوایی و تأمین نیازهای جامعه الگو باشد.

حجازی افزود: این مؤسسه که دانشگاهی بی‌نظیر در جهت ترویج فرهنگ دینی است با یاری خداوند متعال و عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) کاری ماندگار جهت تأمین نیازهای جامعه باشد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به اتحاد حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه‌های حوزه های علمیه و دانشگاه های ما دارای جوانانی پایبند به ارزش‌های اسلامی هستند و همان روش و منش حضرت امام(ره) را دنبال می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: آینده مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) به سبب پایه‌گذاری بی‌نظیر، شکل‌گیری سریع و انجام فعالیت‌های اساسی در آن، چشم‌انداز روشنی پیش‌رو دارد./945/پ202/س
ارسال نظرات