۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۸۳۳۹
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

استقبال پرشور حوزویان از رهبری، نشانگر پیوند عمیق و ناگسستنی حوزه با ولایت و مرجعیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به دیدار طلاب و روحانیان با مقام معظم رهبری، استقبال پرشور و باشکوه حوزویان از ایشان را نشانگر پیوند عمیق و ناگسستنی حوزه با مرجعیت و ولایت دانست.
حجت الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي حجت الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار روز پنج شنبه طلاب و روحانیان با مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، استقبال حوزویان، طلاب و روحانیان را از این دیدار بسیار پرشور و غیر قابل انتظار توصیف کرد.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه استقبال پرشور حوزویان از رهبری، نشانگر پیوند عمیق و ناگسستنی حوزه با ولایت و مرجعیت است تصریح کرد: روز پنج شنبه، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه با استقبالی غیر قابل وصف با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند و تبعیت محض خود را از ولی فقیه نشان دادند.

وی ادامه داد: باید خداوند تبارک و تعالی را به دلیل این همه شور، اشتیاق و نشاط و طراوت شکر کرد و خوشبختانه امروز طلاب و حوزویان با حضور بی نظیر خود در دیدار با مقام معظم رهبری به سخنان و بیانات حکیمانه و مدبرانه ایشان گوش فرا دادند و پیشتازی و بصیرت خود در عرصه های مختلف را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: ملاقات امروز طلاب و روحانیان با مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت، ملاقات مریدان با مراد بود و شور و شوق و طراوت در این دیدار موج می زد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بسیار استادانه و با تسلط و روشنگری کامل و عمیق امور و مسائل مرتبط با حوزه های علمیه و نظام اسلامی را تبیین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه حوزه های علمیه خاستگاه نظام اسلامی است اظهار داشت: مقام معظم رهبری به خوبی این مساله را تبیین کردند و تاکید داشتند روحانیان پرچمداران اسلام ناب هستند.

قائم مقام حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پیوند حوزه های علمیه با نظام اسلامی و ولایت به قدری درهم تنیده و عجین است که قابل گسست نیست و باید توجه داشت که هر لطمه ای که متوجه نظام اسلامی باشد، متوجه حوزه های علمیه نیز خواهد بود و این مساله مسؤولیت های متقابل حوزه و نظام نسبت به هم را سنگین تر می کند.

وی ابراز کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره از کارشناسی ها، حمایت ها و نظریه پردازی های عناصر تربیت شده حوزه در عرصه های مختلف برخوردار است و طبعا باید از حوزه های علمیه به شکل مناسب با حفظ عزت و کرامت حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: در سوی مقابل حوزه های علمیه نیز باید به وظیفه اصلی خود در تبیین معارف اسلامی و پاسخگویی به شبهات متوجه دین و نظام عمل کند و نیازهای کشور را تامین نماید.

وی گفت: مطالب مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مختلف حوزه های علمیه بسیار دقیق و مستدل است و باید سمینارها و همایش هایی با حضور صاحبنظران و کارشناسان مختلف در خصوص تبیین بیانات ایشان در حوزه های علمیه برگزار شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: امیدوارم همه اندیشمندان حوزوی با استقبال از سخنان و بیانات حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری، بتوانند در تبیین اندیشه های صحیح و ناب ایشان اهتمام جدی بورزند. /924/ت301/ج
ارسال نظرات