۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۸۸۴۰۲
حجت الاسلام منتظری:

29 مهر روز پیوند فراموش نشدنی حوزه با ولایت فقیه و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه، با اشاره به دیدار طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری، بیانات ایشان را منشور حوزه های علمیه خواند و عمل به تدابیر و راهکارهای ارائه شده از سوی رهبری را عامل تحول و بالندگی روزافزون حوزه عنوان کرد.
حجت الاسلام منتظري
حجت الاسلام منتظری معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ملاقات و دیدار طلاب و روحانیان با در روز پنج شنبه 29 مهرماه با مقام معظم رهبری تصریح کرد: روز 29 مهر سال 89 از روزهای ماندگار و بیادماندنی در تاریخ حوزه های علمیه است.

وی استقبال حوزویان، طلاب، علما، روحانیان و اساتید حوزه علمیه قم از مقام معظم رهبری را بی سابقه و بسیار باشکوه توصیف کرد و گفت: روز پنج شنبه، روز پیوند حوزه با مرجعیت و ولایت بود و طلاب و روحانیان به خوبی و با شکوه و عظمت تمام، وفاداری خود را به حضرت آیت الله خامنه ای نشان دادند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان نظام همواره می خواهند بین نظام، رهبری و روحانیت جدایی بیندازند و حتی قبل از این سفر نیز جوسازی های بسیاری را در این خصوص انجام داده بودند اما استقبال پرشور و بی نظیر طلاب و روحانیان از ایشان نشان داد که تا چه میزان پیوند حوزه و روحانیت با ولایت مستحکم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار که هزاران طلبه در شبستان امام خمینی(ره) و دیگر شبستان ها و صحن های حرم مطهر و همچنین مسجد اعظم قم حضور داشتند، با قاطعیت و هوشمندی کامل توطئه ها، شبهات و مغالطات دشمنان در خصوص رابطه حوزه و نظام را پاسخ دادند و وظایف همه طلاب و روحانیان را تبیین کردند.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار صمیمی و پرشور با فصل بندی مجزا و دقیقی که ایشان داشتند، به خوبی منشور و وظایف و رسالت های حوزویان و حوزه های علمیه را ترسیم کرد و به عقیده ما این مطالب و تاکیدات ودیعتی است که امام زمان(عج) به نائب خود الهام می کند.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: تاریخ حوزه های علمیه تاکنون چنین جمعیتی را به خود ندیده بود و این موضوع نشانگر عشق و ارادت وصف نشدنی حوزویان به مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام منتظری بیانات مقام معظم رهبری را منشور حوزه های علمیه عنوان و تبیین کننده ماموریت ها و رسالت های حوزویان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار چالش ها، خطرات و وظایفی که متوجه حوزه های علمیه است را به خوبی تبیین کردند.

وی با اشاره به استقلال حوزه های علمیه، رابطه حوزه با نظام را رابطه ای دو سویه ارزیابی کرد و اظهار داشت: همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند، حوزه بدون کمک نظام نمی تواند اداره شود، اما وضع معیشت باید بر همان وجوهات شرعی مردمی اداره شود و این نکته مهم و اساسی است.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه بیان داشت: از سویی دیگر حوزه های علمیه نیز باید با برنامه ریزی مناسب نیازهای جهان اسلام و نظام را در بخش های مختلف تامین کند و با توجه به اهمیت مسائل اعتقادی به فلسفه نیز اهتمام بیشتری بدهد.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که نباید طلاب و فضلای انقلابی را به افراطی گری متهم کرد و همچنین از طلاب انقلابی و جوان خواستند به گونه ای رفتار نکنند که به حریم بزرگان و مراجع خدشه ای وارد شود.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه بیان داشت: طلاب و روحانیان حاضر در جلسه در این دیدار با سر دادن شعار مرجع تقلید ما رساله رساله، از حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری خواستار صدور رساله علمیه شدند.

حجت الاسلام منتظری در پایان تاکیدات و راهکارها و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان را بسیار مهم خواند و عمل به آن را موجب تحول، ارتقا و بالندگی بیش از پیش حوزه های علمیه دانست. /924/ت302/ج
ارسال نظرات