۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۸۸۹۹۹
آیت الله امینی:

مسؤولان حوزه برای عمیلاتی کردن منویات رهبر انقلاب برنامه ریزی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، استقبال حوزویان و اقشار مختلف مردم از مقام معظم رهبری را بسیار باشکوه و حماسی خواند و بر ضرورت مصرف درست و دقیق بودجه های تخصیص یافته در سفر رهبری به قم تاکید کرد.
آيت الله ابراهيم اميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، از حضرت آیت الله خامنه ای به خاطر حضور در جمع گرم و صمیمی مردم قم قدردانی کرد.

وی سفر رهبر انقلاب به قم را در ابعاد مختلف برای این استان و حوزه های علمیه دارای برکات فراوان عنوان و تصریح کرد: مردم قم، تشکل های مختلف، نهادها، حوزویان و علما نیز به خوبی و باشکوه و جلال خاصی از رهبر معظم انقلاب استقبال کردند و ولایتمداری خود را به بهترین شکل ممکن نشان دادند.

آیت الله امینی با قدردانی از استقبال باشکوه مردم قم، حوزویان و علما از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کرد: انتظار از مردم قم همین بود که در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با شکوه و پرشور در صحنه حاضر شوند و خوشبختانه این گونه شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم سفر فشرده و بسیار با برکت بود تصریح کرد: در مجموع می توان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی را یک سفر فرهنگی دانست که البته جنبه های دیگری نیز داشت.

امام جمعه قم، با تبیین فرازهایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، رهنمودها و راهکارهای ایشان را بسیار مهم و کارگشا توصیف و تصریح کرد: مهم ترین برنامه مقام معظم رهبری دیدار صمیمانه و مشفقانه ایشان با مراجع تقلید، اساتید و فضلا و نخبگان حوزه بود که در این زمان بسیار ضرورت داشت.

وی تصریح کرد: بحمدلله در مدت زمان حضور مقام معظم رهبری در قم ملاقات های صمیمانه بسیار خوبی در این راستا انجام شد، بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در این دیدارها بسیار مهم و کلیدی بود.

خطیب جمعه قم، بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با حوزویان داشتند، توصیه اکید کردند که باید از فقها، علما و مراجع تقلید قدردانی و آنها را تکریم کنیم، از سویی دیگر به افرادی که تز اسلام منهای روحانیت و سیاست را در سر می پرورانند هشدار دادند و این تز انحرافی را از جمله نقشه های دشمنان عنوان کردند.

امام جمعه قم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند تز اسلام منهای روحانیت و سیاست، توطئه استکبار و دشمنان است، اما متاسفانه مشاهده می شود برخی از دوستان نیز کار دشمنان را تایید می کنند.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع حوزویان و تاکید ایشان به مسؤولان حوزه، مدرسان، اساتید و جامعه مدرسین مبنی بر ضرورت ایجاد تحول را مهم ارزیابی و تصریح کرد: ایشان تاکید کردند تحول باید به گونه باشد که پاسخگوی نیازها و شبهات داخل و خارج باشد.

آیت الله امینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جمع حوزویان تاکید کردند که حوزه باید حضور فعال تری در آموزش و پرورش و صدا و سیما داشته باشد و همچنین تحول در حوزه را مطالبه کردند که این مساله امری بسیار مهم و کلیدی است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری تاکیدات و بیانات و خواسته های خود را بیان کردند، اکنون نوبت مسؤولان، اداره کنندگان و اساتید حوزه است که ان شاءالله با برنامه ریزی مناسب منویات و مطالبات رهبر انقلاب را عمیلاتی خواهند کرد.

آیت الله امینی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت توجه جدی به مشکلات شهر مقدس قم ادامه داد: مسؤولان باید نسبت به امور اقتصادی و معیشتی شهر قم عنایت و توجه بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قم ام القرای جهان اسلام و تشیع و از جایگاه ممتاز و برجسته ای برخوردار است گفت: قم حرم اهل بیت، خاستگاه انقلاب اسلامی و محل تربیت و رشد عالمان دین و شخصیت های مختلف نظام است و امیدواریم توجه بیشتری به این شهر صورت گیرد.

آیت الله امینی با قدردانی از عنایت ویژه مقام معظم رهبری و دولت برای تخصیص بودجه ها و اعتبارات مناسب برای حل مشکلات مختلف استان قم بیان داشت: امیدواریم این بودجه ها و اعتبارات با دقت، حساب شده، اولویت بندی و دقیق مصرف شود.

امام جمعه قم در ادامه با ابراز تاسف و نگرانی از رواج بدحجابی در برخی شهرها از جمله شهرهای زیارتی، از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: بدحجابی برخی از بانوان حتی در شهرهای زیارتی مثل قم و مشهد بسیار ناپسند و زشت است و باید برای آن فکری کرد.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه نیز به بررسی مشکلات ازدواج جوانان پرداخت و با بیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات جدی کشور است گفت: این مشکل، اختصاصی به دولت کنونی ندارد، بلکه در دولت های قبل نیز وجود داشته است و باید با برنامه ریزی مناسب برای رفع و حل آن تدبیر و برنامه ریزی کرد.

آیت الله امینی تصریح کرد: با وجود همه تلاش ها و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، هنوز مشکل بیکاری پابرجاست و علت عدم توفیق در ریشه کن کردن معظل بیکاری نیز به عدم استفاده درست از امکانات اقتصادی بر می گردد.

وی حل مشکل بیکاری را نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده دانست و افزود: در کشور ما امکانات و منابع بسیاری وجود دارد و مجلس ودولت و سایر دستگاه ها باید با استفاده از ظرفیت و توان نخبگان برای رفع بیکاری برنامه ریزی کنند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات