۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۸۹۱۲۶
در شش ماهه نخست امسال؛

11 ضریح جدید برای امامزادگان مازندران نصب شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ساخت و نصب 11 ضریح برای امامزادگان مازندران در شش ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: برای ساخت این یازده ضریح متبرکه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه صرف شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران؛ امروز در جمع خبرنگاران از ساخت و نصب 11 ضریح برای امامزادگان مازندران در شش ماهه نخست امسال خبرداد.

وی با اشاره به شناسایی هزار و 262 امامزاده در مازندران، افزود: این استان در تعداد امامزادگان موجود رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مازندران از نخستین استان هایی است که در مقبولیت تشیع نقش اصلی را ایفا کرده، ادامه داد: زمانی که نوادگان امامان معصوم (ع) به این استان سفر و پناهنده شدند مردم با آغوش باز آنان را پذیرفتند و پیروشان شدند.

حجت الاسلام سهرابی یازده ضریح نصب شده در امامزادگان مازندران به صورت منقش با طراحی های مذهبی از سوی هنرمندان داخل و خارج استان ساخته شده است، تصریح کرد: برای ساخت این یازده ضریح متبرکه مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه صرف شده است که از این مبلغ ششصد میلیون ریال از محل نذورات امامزادگان تهیه و تأمین شده است.

وی ادامه داد: یازده ضریح نصب شده مربوط به امامزاده قاسم ریحان آباد بهشهر، امامزاده حسن و حسین تیربیجان آمل، امامزاده یحیی کاسگرمحله بابل، امامزاده سید بیژن کپ سفلی نور، امامزاده ابوالحسن گنج کلا بندپی، امامزاده سید حسین پلت کله تنکابن، امامزاده سید کیا ابوالحسن زیارتور عباس آباد تنکابن، امامزاده حمزه بربری محله قائمشهر، امامزاده خلیل مرزن آباد نوشهر، امامزاده محمود نیاسته رامسر و امامزاده چهل تن آستانکرود نوشهر بوده که در مراسم خاصی نصب و پرده برداری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از مطالبه بیش از ده میلیارد ریالی این اداره کل از دستگاه های اجرایی استان خبر داد و بیان داشت: بر اساس محاسبات صورت گرفته دستگاه های اجرایی استان مبلغ ده میلیارد و 300 میلیون ریال به اداره کل اوقاف مازندران بدهکار هستند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که وقف و موقوفه جنبه شرعی و اسلامی دارد و همه ما موظف هستیم در جهت پرداخت حق و حقوق وقف اقدام کنیم، اضافه کرد: به ویژه دستگاه های دولتی که در زمین های موقوفه و مستأجر موقوفات هستند باید در این زمینه پیشرو و پیشقدم باشند.

وی یکی از وظایف اصلی و اساسی اوقاف و امورخیریه را اجرای نیات واقفین نیک اندیش خواند و تصریح کرد: از جمله فرمایشات و دستور مقام معظم رهبری به این سازمان در خصوص اجرای نیات واقفین است که سازمان موظف است در این رابطه طبق دستور ولی فقیه و طبق نیات واقفین عمل کند و این امر محقق نخواهد شد جز با همکاری دستگاه های دولتی و عموم مردم که به صورت ماهیانه حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مبلغ وصول شده این مطالبات را یک میلیارد و سیصد میلیون ریال اعلام کرد و افزود: همه مبالغ وصول شده مطالبات موقوفات طبق نیات واقفین هزینه خواهد شد.

وی تأکید کرد: از عموم مردم درخواست می کنیم تا با حضور و مراجعه به ادارات اوقاف و امورخیریه شهرهای استان مازندران و انجام امورات اداری و با اجاره بستن رقبات موقوفات در جهت پرداخت حق و حقوق وقف اقدام کنند تا زندگی آنان خالی از هر گونه گناه و حرام بوده و به سعادت ابدی دست یابند.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه گفت: اوقاف و امور خیریه مازندران از دستگاه هایی نظیر سپاه پاسداران، پادگان ساری، اتحادیه شرکت های تعاونی، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق  بخشداری ها، تأمین اجتماعی، مرکز بهداشت، بهزیستی، نیروی هوایی ارتش، شهرک صنعتی و آموزش و پرورش مطالبه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین جشنواره ورزشی وقف با عنوان «جام ولایت» در استان خبرداد و گفت: این جشنواره ورزشی وقف در دهه ولایت و به منظور توسعه فرهنگ ورزش و سلامت همگانی میان کارکنان و پرسنل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات