۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۹۱۳۷
آیت الله مقتدایی:

دیدارهای صمیمی مراجع با رهبری پشتوانه ای مستحکم برای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به جوسازی ها و توطئه های رسانه های بیگانه در خصوص سفر رهبر انقلاب به قم و تلاش آنها برای القای اختلاف بین نظام و مرجعیت، سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم را خنثی کننده نقشه های دشمنان و پشتوانه ای قوی و مستحکم برای نظام اسلامی دانست.
آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، ظهر یک شنبه در نشستی خبری که به مناسبت سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره رابطه متقابل حوزه و نظام، تصریح کرد: یکی از محورهای مهم بیانات مقام معظم رهبری در جمع حوزویان تعامل بین نظام اسلامی و حوزه های علمیه بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به خوبی شبهات و مغالطات دشمنان را پاسخ دادند، رابطه حوزه و نظام اسلامی را یک رابطه دوسویه ارزیابی کرد و گفت: نظام اسلامی مولود حوزه های علمیه است و حوزه نمی تواند نسبت به نظام بی تفاوت باشد.

آیت الله مقتدایی نسبت حوزه با نظام اسلامی را حمایت، دفاع و نصیحت دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری با ترسیم دقیق این مساله تاکید کردند که اگر حوزه بخواهد از صحنه کنار بکشد منزوی خواهد شد، از این رو حوزه باید در اجتماع و امور مختلف سیاسی کشور صاحب نظر باشد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به تبلیغات و جوسازی های رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب در خصوص سفر مقام معظم رهبری و تلاش آنها برای القای اختلاف بین نظام و مرجعیت و روحانیت تصریح کرد: رسانه ها و سایت های ضد انقلاب روی این مساله بسیار مانور دادند و هدف شان این بود که مراجع تقلید به دیدار مقام معظم رهبری نروند.

وی بیان داشت: با وجود تبلیغات و جوسازی های کاذب رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب، ما شاهد بودیم که مراجع تقلید یکی پس از دیگری در جلسات خصوصی و نیمه خصوصی به دیدار رهبر انقلاب اسلامی رفتند و با ایشان دیدارهای صمیمی و خوبی را برگزار کردند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه دیدارهای مراجع تقلید با مقام معظم رهبری در سطح بسیار بالایی از دوستی، صمیمیت و علاقه انجام شد تصریح کرد: نتیجه این دیدارها پشتوانه بسیار بالایی برای نظام اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: این دیدارها نشان داد که رهبری مورد تایید قاطبه مردم، حوزویان و مراجع است و این خود وحدت و قدرتی را ایجاد می کند که از سویی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را مایوس می کند و از سویی دیگر پایه های نظام اسلامی را مستحکم تر از قبل می سازد.

مدیر حوزه های علمیه در خصوص تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت حفظ شان مراجع تقلید نیز بیان داشت: مقام معظم بر این امر مهم تاکید داشتند و مراجع را قله های رفیع علمی حوزه دانستند و طلاب باید رفتار و منش این بزرگان را سرمشق درس و زندگی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مسؤولان حوزه نیز جایگاه رفیع مراجع را تکریم می کنند اظهار داشت: در موضوعاتی که می خواهد در حوزه اجرا شود، نظر مراجع محترم نیز اخذ می شود و اگر مراجع تقلید با کاری در حوزه مخالف باشند ما انجام آن را جایز نمی دانیم.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز خود یکی از مراجع عظام تقلید هستند و حوزه ایشان را به عنوان مرجع می شناسد، بعد از ارتحال حضرات آیات گلپایگانی و اراکی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیست چند نفره ای را صادر کرد که مردم می توانند از آنها تقلید کنند که یکی از آنها شخص مقام معظم رهبری بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رهبری در تصمیمات شورای عالی و حوزه مطلقا دخالت نمی کند بیان داشت: مقام معظم رهبری راجع به حوزه های علمیه نقطه نظراتی دارند که بیان می کنند، راجع به مساله تحول نیز این گونه بود، اما در خصوص مصادیق مساله و نحوه وقوع آن دخالت نمی کنند و در جلسه شورای عالی حوزه نیز نسبت به این مساله تصریح کردند.

وی ابراز داشت: نظرات، بیانات و رهنمودها و راهکارهای مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه و هوشمندانه است که اعمال آن در حوزه های علمیه می تواند حوزه را به رشد و بالندگی برساند، اما همانگونه که خودشان تاکید کردند، رهبری در مصادیق دخالت نمی کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات