۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۸۹۳۰۰
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار شد؛

با عاملان حمله به مردم عراق برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید عمار حکیم طی پیامی حمله خونین القاعده به کلیسای سیده النجات در بغداد را به رهبر مسیحیان عراق تسلیت گفت.
عمار حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و رهبر فراکسیون ائتلاف ملی عراق طی پیامی حادثه حمله تروریستی القاعده به کلیسای «سیده النجات» در بغداد که منجر به کشته و زخمی شدن 116 تن شد را به کاردینال امانوئل دلی سوم اسقف اعظم کلیسای کلدانی بابل و رهبر کلیسای کاتولیک کلدانی عراق تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر تجاوز علیه کلیسای سیدن النجات در هنگام برگزاری مراسم دینی برادران مسیحی در روز یکشنبه که منجر به قربانی شدن 40 تن و زخمی شدن دهها تن از مردم بیگناه توسط جنایتکاران القاعده شد بسیار دردآور بود و ما به شدت این جنایت محکوم می کنیم و از دولت عراق می خواهیم تا حمایت از جان شهروندان عراقی را مهمترین وظیفه خود بدانند و با عاملان این جنایت برخورد قاطعی داشته باشند.

حجت الاسلام حکیم افزود: ملت عراق در کنار برادران مسیحی می ایستد واین جنایت را محکوم می کند و جنایتکارانی که این جنایت هولناک را مرتکب شده و به اخلاق ملی تجاوز کرده اند به هیچ وجه جزئی از ملت به شمار نمی آیند. بنده با شما ابراز همدردی می کنم و از خداوند متعال برای قربانیان رحمت و مغفرت و برای زخمی های شفای عاجل و برای خانواده های قربانیان نیز صبر و اجر مسالت می نمایم.

گفتنی است افراد مسلح وابسته به شبکه القاعده یکشبه شب به منظور سرقت از بازار بورس در بغداد به این بازار حمله کرده و پس از واکنش نیروهای امنیتی به کلیسای سیده النجات وارد شده و تعدادی از شهروندان مسیحی را در کلیسا به گروگان گرفتند.

گروگانگیرها خواستار آزادی تعدادی از عناصر القاعده در برخی کشورهای عربی از جمله عراق شدند و نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای آمریکایی وارد عمل شده و به این گروگانگیری که 60 کشته و 56 زخمی به همراه داشت پایان دادند./980/


ارسال نظرات