۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۹۰۱۲۵
امام جمعه خرمشهر:

تبیین مقوله ولایت فقیه برای جوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر، بر تبیین اصل ولایت به زبان ساده و روان برای نسل جوان تأکید کرد.
عيد سعيد غدير
حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به جایگاه عید غدیر در اسلام‌ اظهار داشت: برای عید سعید غدیر باید سرمایه‌گذاری مادی و معنوی ویژه‌ای صورت گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر‌ در ادامه خاطر‌نشان کرد: عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان محسوب می‌شود که در این عید دین کامل شده و از اهمیت خاصی برخوردار است؛ در این روز مشرکان شکست خوردند و انتخاب جانشین پیامبر‌(ص) و امامت شکل گرفت که بسیار با اهمیت است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در برابر موضوع ولایت بیان داشت: همانطور که در واقعه غدیر دشمنان اهل بیت‌(ع) شکست خوردند، امروزه نیز دشمنان مخالف ولایت هستند و برای از بین بردن ولایت هر اقدامی را انجام می‌دهند.

امام جمعه خرمشهر، عید غدیر را عید ولایت و امامت خواند و خاطر‌نشان کرد: روحانیان نقش خود را در تبیین این واقعه و حقانیت ولات اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به خوبی ایفا کنند؛ مسأله ولایت و امامت باید برای نسل جوان به زبانی ساده و روان گفته شود، تا با اصل آن آشناتر شوند.

وی در پایان هماهنگی بین هیأت‌های مذهبی در برگزاری آیین‌های دهه ولایت را مهم برشمرد و گفت: هیأت‌های مذهبی سعی کنند برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند که با برنامه‌های هیأت‌های دیگر همزمان نشود و مردم بتوانند از این برنامه‌ها به صورت کامل استفاده کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات