۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۹۰۴۲۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

بیش از 400 بقعه متبرکه در گیلان شناسنامه دار شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که بیش از 900 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، افزود: تا کنون بیش از 400 بقعه متبرکه در سراسر استان شناسنامه دار شدند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،  با بیان این که بیش از 900 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، افزود: تا کنون بیش از 400 بقعه متبرکه در سراسر استان شناسنامه دار شدند.

وی همچنین مقابله با خرافات و بقاع جعلی را یکی از وظایف مهم سازمان  اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: این اداره کل نیز در این راستا برنامه ای جدی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به خطر گرایش به نهادهای خرافه گرایی و بقاع جعلی در جامعه خاطر نشان کرد: اگر همه فعالیت های اوقاف به نتیجه برسد، اما کار برخورد با خرافات و بقاع جعلی ناتمام بماند در نزد خداوند متعال مسؤول خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی اشکوری خاطرنشان کرد: مراجع و علما شیوع روند ساخت بقاع جدید را بسیار خطرناک دانسته و رواج آن را سبب بدعت در دین و کاهش ایمان مردم می دانند.

وی با اشاره به این که مبارزه با خرافات یک اصل مهم است، اذعان داشت: این کارها حاشیه نیست و باید در متن باشد چرا که به لحاظ شرعی ارزش بسیاری دارد و شرعاً وظیفه اوقاف است و با توجه به نظر مثبت مراجع تقلید و حمایت مردم باید آن را بسط داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین از اجرای طرح شناسنامه دار کردن بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: این طرح به منظور معرفی اماکن و بقاع متبرکه به اقشار مختلف مردم در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری همچنین به اجرای طرح تغییر هیأت امنای بقاع متبرکه استان اشاره و تصریح کرد: هیأت امنای بقاع و مساجدی که رقبه و موقوفه دارند از طریق کمیسیون تشکیل شده در اداره اوقاف گیلان تعیین می شوند.

مدیر کل اوقاف گیلان از برگزاری همایش هیأت امنای بقاع در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اولین همایش هیأت امنا و مدیران داخلی بقاع به منظور ساماندهی امور بقاع متبرکه در دو ماه آینده در رشت برگزار خوهد شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات