۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۹۰۵۰۱
فرمانده سپاه گلوگاه:

دفاع مقدس گنجینه‌ای گران بها از افتخارات رزمندگان است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه گلوگاه با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گسترش فرهنگ دفاع مقدس هستیم، گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای گران بها از افتخارات رزمندگان است.
دفاع مقدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، قربانعلی نیکرو، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت گلوگاه، امروز در پایان رزمایش جوادالائمه که در این شهرستان برگزار شد، با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گسترش فرهنگ دفاع مقدس هستیم، بیان داشت: ما هنوز مورد هجمه دشمنان از منظرهای گوناگونی هستیم، به خصوص در زمینه فرهنگی مورد شبیخون فرهنگی قرار داریم و دشمن هنوز دهان طمع خود را نبسته است و هر روز با اقدامات جدیدی در راستای محدود کردن کشور و ایجاد شکست برای جبهه انقلاب اسلامی را پیگیری می‌کند. 

وی با بیان این که باید گنجینه عظیم ارزش‌های دفاع مقدس را پاس بداریم، تاکید کرد: دفاع از کشور در مقابل جنگ نرم دشوار است، برای این که باید ابزارهای جنگ را به خوبی بشناسیم ولی اگر اعتقاد و ایمان داشته باشیم و از دستورات دینی و قرآنی برای مقابله با دشمن بهره بگیریم بسیار سهل و آسان است. 

فرمانده سپاه گلوگاه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای گران بها از افتخارات رزمندگان است که این سرمایه عظیم ذخیره ملت ایران برای گذر از عقبه‌های سخت پیش رو در مقابل دشمن قسم خورده انقلاب خواهد بود.

نیکرو در ادامه سخنان خود ایمان و اتکای به خدا محوری، ولایت پذیری، شهادت طلبی، استقامت و پایداری رزمندگان در صف‌های منسجم، محکم و بنیان مرصوص را شاخص‌ترین رمز موفقیت رزمندگان در برابر دشمنان دانست.

وی همچنین برگزاری رزمایش را نوعی قدردانی و تجلیل از مقام شامخ شهدا بیان و خاطرنشان کرد: در این برهه حساس که دشمن با همه امکانات ماهواره‌ای و اینترنتی در قالب تهاجم فرهنگی، جنگ نرم را برعیله مقدسات نظام و آرمان والای امام راحل آغاز کرده اند، حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های شهدا مهم ترین وظیفه همگان است.

فرمانده سپاه گلوگاه نسل جوان جامعه را گروه هدف دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: در این زمان حساس مهم‌ترین وظیفه دولتمردان دلسوز نظام این است که فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برگزاری رزمایش، یادواره شهدا، شب شعر، خاطره، به تبیین و تشریع آثار شهدا، بیان خاطرات جنگ در یادواره‌های شهدا و جمع آوری آثار ارزشمند شهدا در نمایشگاه عکس، پوستر و لوح فشرده به این نسل انتقال دهند.

نیکرو همچنین برگزاری رزمایش جوادالائمه را فرصتی مناسب برای تمرین تاکتیکی، فراگیری آموزش‌های نظامی، نشان دادن اقتدار و توان نیروهای بسیجی برای مقابله با حملات احتمالی دشمن، گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت و افزود: دو گردان عاشورا مستقر در قرارگاه امیرالمومنین و گردان الزهرای خواهران در مسجد ولی عصر در مدت برگزاری رزمایش ضمن فراگیری آموزش‌های تاکتیکی و نظامی با شرکت در کلاس‌های فرهنگی، عقیدتی، معارف دینی و سیاسی مربیان متجرب سپاه آماده مقابله با هرگونه هجمه فرهنگی، بی نظمی، اغتشاش و تهاجم نطامی دشمن در حوادث پیش بینی متجاوزان شدند./950/پ202/الف

ارسال نظرات