۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۰۶۱۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

باید از فرصت عرفه برای تهذیب نفس استفاده کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه جامعه به بهره گیری از روز عرفه، این روز را روز تضرع و گدایی به درگاه ذات اقدس اله خواند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد‌علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت، با اشاره به روز عرفه، این روز را روز دعا، نیایش و توجه و تضرع به درگاه پروردگار خواند.

وی با بیان اینکه روز عرفه، روز گدایی به درگاه ذات اقدس اله است بر توجه هر چه بیشتر به برگزاری باشکوه مراسم قرائت دعای عرفه تاکید کرد و گفت: مردم باید بیش از پیش به این روز مبارک توجه کنند و برای تضرع و توجه به درگاه خدا این روز را غنیمت بشمارند.

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: در روز عرفه، درهای رحمت الهی بیش از هر زمان دیگری باز است و باید از این فرصت برای تهذیب نفس و صیقل دادن روح و روانمان استفاده کنیم.

این مدرس خارج حوزه علمیه قم گفت: باید در این روز برای تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج)، سربلندی نظام اسلامی، سلامتی مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما و همچنین برآورده شدن حاجات مؤمنان و مسلمانان دعا کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اظهار داشت: انسان باید همواره خود را برای هجرت و رفتن از این دنیا آماده کند و توجه داشته باشد که دنیا تنها مزرعه ای برای آخرت است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: با فوت انسان، پرونده اعمال او نیز بسته می شود و انسان ها باید سعی کنند که از این دنیای فانی برای آخرت و روز حساب و کتاب توشه برگیرند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات