۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۰۷۱۵
معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های قم:

حوزه‌های علمیه امروز حامی نظام و در خدمت اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم استقلال حوزه های علمیه را نیز مسأله مهمی عنوان کرد و بیان داشت: امروز حوزه های علمیه افزون بر استقلال باید حامی نظام و در خدمت اسلام باشند که خوشبختانه در طول تاریخ همین گونه بوده است.
حجت الاسلام فرحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت اسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، امروز در مراسم معارفه نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم در گلستان، تقویت حوزه های علمیه را ضروری دانست و گفت: امروز حمایت از مدارس علمیه یک وظیفه مهم است.

وی استقلال حوزه های علمیه را نیز مسأله مهمی عنوان کرد و بیان داشت: امروز حوزه های علمیه علاوه بر استقلال باید حامی نظام و در خدمت اسلام باشند که خوشبختانه در طول تاریخ همین گونه بوده است.

حجت الاسلام فرحانی مجموعه حوزه را پویا و زنده دانست و با بیان این که پویایی یکی از مهم ترین ویژگی های حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: جریان حوزه زنده است و افتخار حوزه ها این است که با حد اقل امکانات توانسته در طول تاریخ اقدامات بسیار شایسته ای را به منظور گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) انجام دهد.

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، درپایان افزود: باید تاریخ به میوه خلقت و امام عصر (عج) برسد و این بار سنگین در حوزه علمیه انجام می شود و باید تاریخ با انتخاب به ولایت برسد.

استاندار گلستان نیز در این مراسم از اختصاص بیست درصد اعتبارات بسته فرهنگی سفر سوم به حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: توزیع اعتبارات در سراسر استان باید بر معیار عدالت صورت گیرد.

جواد قناعت، استاندار گلستان، با بیان این که تحریم ها در روند کار نظام و انقلاب هیچ تأثیری ندارد تصریح کرد: همت والای نظام اسلامی و دم مسیحایی مقام معظم رهبری باعث شده است که عقبه های دشوار رشد و پیشرفت کشور را با افتخار پشت سر بگذاریم.

قناعت اظهار داشت: حمایت از آرمان های امام و جایگاه رفیع ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی از وظایف حوزه های علمیه است.

استاندار با بیان این که حوزه های علمیه که از سفره گسترده حضرت ولیعصر (عج) ارتزاق می کنند، تأکید کرد: علما همت کنند تا این جایگاه چون گذشته مرکز رشد اندیشه های ناب اسلامی و افکار بلند حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: اجازه ندهید که نااهلان و فتنه گران به این جایگاه مقدس رخنه کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات