۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۰۸۵۸

امام جمعه جدید هشترود معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید سعید راشدی به عنوان امام جمعه جدید هشترود معرفی شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام منصور غفوری، معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید هشترود اظهار داشت: نهاد مقدس نماز جمعه در نظام اسلامی همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان خطبه های نماز جمعه را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند، گفت: خطبه های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه همواره ترس و وحشت استکبار جهانی از همدلی مسلمانان را در پی داشته است.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به نقش ائمه جمعه در شهرهای مختلف کشور، امام جمعه را پدر معنوی و فرهنگی هر شهر معرفی کرد و گفت: مدیریت عالی فرهنگی شهر بر عهده امام جمعه است و همچون دیده‌بان بصیر جامعه فعالیت کلی نهادهای فرهنگی را رصد می‌کند.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور همچنین با تاکید بر حضور پرشور مردم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خاطر نشان کرد: ائمه جمعه رسالت خطیری در جذب جوانان به این مراسم معنوی و سیاسی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه خداوند برای نماز جمعه سوره نازل کرده است، ادامه داد: خط سیاسی نماز جمعه خط نظام بوده و چپ و راست در این خط معنا ندارد.

حجت الاسلام غفوری ائمه جمعه را حاملان پیام رهبری نظام دانست و گفت: خط نماز جمعه، خط رهبری و ولایت است، از این رو چپ و راست باید بدون افراط و تفریط در خط رهبری نظام حرکت کنند.

وی خواستار همکاری مسؤولان با ائمه جمعه در پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی شد و حجت الاسلام سید سعید راشدی را به عنوان سومین امام جمعه هشترود پس از انقلاب اسلامی معرفی کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تلاش های نه ساله حجت الاسلام عبدالحمید واعظی تقدیر بعمل آمد./935/ پ202/ص
ارسال نظرات