۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۹۱۱۰۷
در نشست مشترک حوزه وآموزش و پرورش صورت گرفت؛

تشکیل کمیته ای ده نفره برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری

خبرگزاری رسا ـ دهمین نشست مشترک ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، با هدف پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری، با حضور مسؤولان عالی حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد.
پيگيري مطالبات رهبر معظم انقلاب در نشست مشترک حوزه علميه و آموزش و پرورش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین نشست مشترک ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، با هدف پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری، با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و مسؤولان عالی این دو نهاد مهم، عصر روز دوشنبه در مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست مشترک که تا بعد از اذان مغرب و عشا نیز ادامه یافت، افزون بر معاونان مدیر حوزه های علمیه، رؤسای سازمان های مختلف آموزش و پرورش، مسؤولان حوزه های علمیه خواهران و دست اندرکاران ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام سقای بی ریا مشاور رییس جمهور در امور روحانیت و رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم حضور داشتند.

آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه در این نشست، سفر مقام معظم رهبری به قم و استقبال بی نظیر حوزویان و اقشار مختلف مردم از ایشان را نقطه عطفی در حوزه های علمیه دانست و گفت: بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با حوزویان داشتند و مطالبی را که راجع به حوزه و آموزش و پرورش بیان کردند بسیار مهم، ارزشمند و راهگشا بود.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: سخنان رهبر انقلاب باید منشوری برای حرکت در مسیر همکاری های بین حوزه و آموزش و پرورش باشد.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر اینکه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه یابد گفت: ارتباط و تعامل حوزه با دانشگاه جزو معتقدات و خواسته های مقام معظم رهبری است.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: بکارگیری و اجرای سخنان رهبر انقلاب در خصوص حوزه و آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید جهش و طوفانی عظیم در این راستا شکل گیرد و همکاری های حوزه و آموزش و پرورش توسعه پیدا کند.

در ادامه این نشست، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش به بیان سخن و ارائه دیدگاه های خود پرداخت و تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه به گونه ای است که گویا ایشان سال ها در آموزش و پرورش بوده باشند و ما باید به بیانات و مطالبات ایشان توجه کنیم.

وی با بیان اینکه سخنان رهبر انقلاب و تعابیر بلند ایشان بسیار حکیمانه و مدبرانه است، پیاده سازی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری را یک تکلی اصلی ارزیابی کرد.

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه محورها و عرصه ها به حوزه نیاز دارد تصریح کرد: امروز سخنان مقام معظم رهبری و اقداماتی که ما در راستای عمل به تاکیدات ایشان انجام می دهیم میزان مقبولیت ما است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی قائم مقام حوزه های علمیه نیز در این نشست، برگزاری این نشست را بسیار با برکت و پربار ارزیابی کرد و هم اندیشی مسؤولان حوزه و آموزش و پرورش را فتح بابی برای توسعه و تداوم همکاری های این دو نهاد مهم ارزیابی کرد.

حجج اسلام سقای بی ریا مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه، عباسی معاون آموزش حوزه های علمیه، زیبایی نژاد مسؤول مرکز امور زنان حوزه، اسدی نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام علی ذوعلم دبیر ستاد همکاری ها، دکتر محمدیان رییس سازمان پژوهش آموزش و پرورش، بنائیان سفید مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تحول بنیادین، قدمی رییس پژوهشگاه آموزش و پرورش، پناهیان از مسؤولان آموزش و پرورش و خانم ها سویزی و کشاورز مشاور وزیر آموزش و پرورش و مشاور رییس جمهور نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود برای اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری و تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور و آموزش و پرورش پرداختند.

در پایان نشست مشترک مسؤولان حوزه و آموزش و پرورش مقرر شد، پنج نماینده از حوزه و پنج نماینده نیز از آموزش و پرورش انتخاب و در کارگروهی مشترک با موضوع فرمایشات مقام معظم رهبری برای امور مشترک تلاش و برنامه ریزی و هدف گذاری کنند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، اعضای این کارگروه مشترک با نظر آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش انتخاب می شوند تا به مدت یکماه کارگروه مشترک را شکل دهند و جلسات خود را با محوریت بیانات مقام معظم رهبری در تهران و قم برگزارکنند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات