۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۹۱۷۰۷
استاندار خراسان رضوی:

ایران اسلامی می تواند نیازهای مختلف جهان اسلام را تأمین کند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی، نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی این استان برشمرد و گفت: پژوهش، زیربنای تولید کتاب و کتاب، زیربنای تولید علم است و این سه مؤلفه در کنار هم می‌تواند زمینه ساز جامعه‌ای فرهیخته باشند.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، شب گذشته در مراسم هفتمین دوره گزینش کتاب برتر سال خراسان رضوی، در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب این استان با اشاره به هفته ولایت اظهار داشت: دانشمندان بزرگ دنیا در زمینه مدینه فاضله یا آرمان شهر مطالب بسیاری گفته و معیارهای مختلفی بیان کرده اند؛ اما در زمان چهارسال و هفت ماه و یازده روز حکومت حضرت علی(ع) بر جهان اسلام، عملا مدینه فاضله در امر سیاست مداری، اقتصاد، امور خانواده، تعلیم و تربیت، فرهنگ و معیشت محقق شد.

وی با اشاره به چاپ کتاب روستای اسوه از سوی استانداری خراسان گفت: در سال 79 تصمیم گرفتیم در عرصه های مختلف، طرح اسوه را ارائه دهیم که اولین موضوع، شهر اسوه بود که به چاپ رسیده و در چند کشور خارجی هم مورد استقبال واقع شد و مورد بعد روستای اسوه بود که کار پژوهشی آن از چهار سال گذشته با همراهی پارک علم و فناوری خراسان آغاز شد.

صلاحی خاطرنشان کرد: سال 89 در استان، پس از همت مضاعف و کار مضاعف، سال رسیدگی به توسعه روستاها نام گرفت که تحقق عدالت هم نزدیک است چراکه روستاییان به فرموده امام راحل(ره)، ولی نعمت ما بوده و با کمترین مصرف، بیشترین تولید را دارند.

استاندار خراسان رضوی با بین این‌که کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی می تواند همه نیازهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام را تغذیه کند، ادامه داد: موضوع بعدی که طرح اسوه بدان می پردازد، مدیریت اسوه است که سال آینده چاپ می شود و موضوع بعدی این طرح نیز اقتصاد اسوه خواهد بود، اقتصادی که زیربنای آن تولید است و مسائل پولی و بانکی اقتصاد اسوه در اختیار تولید قرار گرفته و تولیدکنندگان سربازان خط مقدم آن هستند.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: در این میان، پس از نمایشگاه قرآن که برترین نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود، نمایشگاه کتاب از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: پژوهش، زیربنای تولید کتاب و کتاب، زیربنای تولید علم است و این سه مؤلفه در کنار هم می‌توانند زمینه‌ساز جامعه‌ای فرهیخته باشند.

صلاحی تصریح کرد: امروز جز چند کشور استکباری، همه مردم دنیا، پیام انقلاب اسلام را درک کرده‌اند و نمونه بارز این مسأله، استقبال‌های گسترده‌ای است که از رییس جمهور ما در غربی‌ترین و شرقی‌ترین کشورهای جهان می‌شود؛ بنابراین هم در تولید علم و هم در سایر موضوعات باید به جایی برسیم که در دنیا حرفی برای گفتن داشته و محصولات خود را به جهانیان عرضه کنیم.

استاندار خراسان رضوی، نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان دانست و افزود: کتاب وقت ما را نه تنها پُر، بلکه غنی می‌کند؛ از این رو باید ارج و قرب آن را حفظ کنیم، ناشران کتاب های مفید و سالم، کم حجم، به زبان روز و متناسب با نیاز جامعه چاپ کنند.

وی ابراز داشت: باید تلاش کنیم نمایشگاه های استان هر سال بهتر از گذشته باشد چراکه اینجا پایتخت معنوی ایران است و همه مردم از پیشتاز بودن آن در عرصه‌های مختلف خرسند خواهند شد.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب «روستای اسوه» نوشته محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی رونمایی شد، این کتاب شامل عملکرد خراسان رضوی در روستاها بوده و با هدف ایجاد یک فهم و درک مشترک از مسائل روستا میان مسؤولان و مدیران تألیف شده است./930/پ202/س

ارسال نظرات