۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۹۱۷۲۱

همایش روحانیت، مسجد و بسیج در ملکان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته بسیج همایش روحانیت مسجد و بسیج با حضور ائمه جماعات مساجد و مدارس شهرستان ملکان برگزار شد.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، همایش روحانیت، مسجد و بسیج امروز با حضور ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌ها در سالن اجتماعات سپاه ملکان برگزار شد.

رجب ذوالقدری، فرمانده سپاه ملکان در این همایش بر نقش محوری مسجد و روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیجیان از با تبلیغ روشنگرانه روحانیت از مساجد محلّات به جبهه اعزام می شدند.

وی مساجد را سنگر همیشگی بسیج دانست و روحانیان را مربی اصلی و معنوی بسیج معرفی کرد و گفت: روحانیت در انتقال تفکر اصیل اسلامی به جوانان نقش ارزنده ای در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

ذوالقدری حوزه های علمیه و روحانیت را پرچم‌دار اصلی مبانی فکری جوانان در جامعه دانست و گفت: یکی از راه‌های مقابله با تفکر سکولار غربی، تبیین اندیشه صحیح اسلامی به جوانان است.

وی با تاکید بر مجاهدت تبلیغی روحانیان در تأمین نیازهای فکری و عقیدتی جوانان، تصریح کرد: اگر روحانیت نیاز فکری جوانان را برطرف نکنند، به یقین دیگران با انتقال اندیشه‌های منحرف غربی آنان را به این تفکر سوق می‌دهند.

فرمانده سپاه ملکان با تشریح نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: روحانیت بیشترین تعداد شهید را نسبت به دیگر اقشار جامعه تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، که این نشان از عمل گرایی روحانیت شیعی دارد.

وی در پایان به فرماندهان پایگاه های مقاوت بسیج توصیه کرد تا روابط نزدیک خود را با ائمه جماعت مساجد را حفظ کنند و بسیجیان به شرکت در نمازهای جماعت و حضور در فعالیت‌های فرهنگی مساجد دعوت کرد./935/د102/س
ارسال نظرات