۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۹۲۰۴۸
امام جمعه جلفا:

مباهله بزرگ‌ترین سند فضیلت برای اهل بیت پیامبر است،

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که اهمیت روز مباهله هنوز در جامعه اسلامی به صورت مطلوبی تبیین نشده است، تصریح کرد: بایستی این روز به عنوان یک عید بزرگ اسلامی در رسانه های عمومی اطلاع رسانی شود.
مباهله
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت روز مباهله صورت گرفت، اظهار داشت: مباهله بزرگ‌ترین سند فضیلت برای اهل بیت پیامبر است، زیرا الفاظ و مفردات آیه 61 آل عمران حاکی از آن است که همراهان پیامبر(ص) در چه پایه ای از فضیلت قرار داشتند.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در این آیه، افزون بر این که امامان معصوم حسن و حسین(ع) را فرزندان خود و فاطمه(س) را یگانه زن منتسب به خاندان خویش می‌خواند، از شخص علی‌(ع) به عنوان «انفسنا» تعبیر می کند و آن شخصیت عظیم جهان انسانی را به منزله جان پیامبر(ص) می‌داند، فضیلتی بالاتر از این که یک شخص از نظر معنویت و فضیلت به پایه‌ای برسد که خداوند بزرگ او را به منزله جان و روح پیامبر بخواند.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که اهمیت روز مباهله هنوز در جامعه اسلامی به صورت مطلوبی تبیین نشده است، تصریح کرد: بایستی این روز به عنوان یک عید بزرگ اسلامی در رسانه های عمومی اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: از روایاتی که از پیشوایان مذهبی ما وارد شده، استفاده می شود که موضوع مباهله اختصاص به پیامبر نداشته و هر فرد مسلمانی در مسایل مذهبی می تواند با مخالفان خود به مباهله برخیزد.

امام جمعه جلفا با اشاره به اعمال روز مباهله در کتاب شریف مفاتیح الجنان خاطر‌نشان کرد: غسل این روز نشان پالایش ظاهر از هر آلودگی و آمادگی برای آرایش جان و صفای باطن است و روزه نیز سبب شادابی درون خواهد شد.

وی گفت: دو رکعت نماز، دعای مباهله، خواندن زیارت امیرمؤمنان به ویژه زیارت جامعه و احسان به فقرا و محرومان به تأسی از امام علی‌(ع) در این روز سفارش شده است./935/ت302/س
ارسال نظرات