۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۲۴۲۰
از سوی اداره کل اوقاف مازندران برگزار شد؛

کارگاه آموزشی آشنایی با استفتائات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب وقف

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی، آشنایی با استفتائات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب وقف ویژه کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه استان مازندران امروز در ساری برگزار شد.
کارگاه آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله‌ سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در کلاس آموزشی که با موضوع « استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف» ویژه کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه استان در سالن کنفرانس این اداره کل در ساری برگزار شد، گفت: توجه به استفتائات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل وقف و بقاع متبرکه جهت حفظ و احیای موقوفات و بقاع متبرکه راه‌گشا است.

وی افزود: خدمت در مجموعه اوقاف ارزش والایی دارد و در حقیقت خدمت به امام‌حسین(ع) و امامزاده‌ها است و کسی که در این مجموعه فعالیت می‌کند دارای اجر و پاداش فراوان دارد.

حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد: وقف چشمه‌سار جاری است که برای همیشه ماندگار است و برای حفظ آن بایستی با قوانین مربوط به وقف و موقوفات آشنا باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که حرکت مادی و معنویمان خالص برای خدا باشد و هر قدمی که برمی‌داریم خدای باری تعالی را شاهد و ناظر بر اعمالمان ببینیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: کارکنان اوقاف و امور خیریه که مسؤول امور وقف و بقاع متبرکه در استان هستند باید رفتار و کردار آنها به گونهای باشد که مردم را جذب وقف و بقاع متبرکه کند.

وی با اشاره به در پیش داشتن ماه محرم خاطرنشان کرد: 70 درصد از موقوفات استان جهت عزاداری سیدالشهدا در ایام محرم خود نشان از دلبستگی مردم مازندران به ائمه معصومین(ع) است.

گفتنی است؛ در کارگاه آموزشی یک روزه استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف، کتاب استفائات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب وقف که از سوی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه تدوین شد از سوی حجت‌الاسلام سیداحمد شفیعی، مسؤول حوزه علمیه مصطفی خان ساری تدریس شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات