۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۹۲۶۷۲

بزرگترین حوزه علمیه زنجان احداث می شود

حبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان گفت: عملیات احداث بزرگترین حوزه علمیه استان زنجان از سال آینده آغاز خواهد شد.
احداث حوزه علميه
حجت الاسلام بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کار ساخت بزرگترین مرکز آموزش علوم حوزوی در استان زنجان قرار بود از امسال آغاز شود که بنا به دلایلی این امر به سال اینده موکول شد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون مشکل تملک زمین احداث این مرکز علوم اسلامی با شهرداری برطرف شده، اما به دلیل اتمام فصل کاری در منطقه شمال غرب، عملیات احداث بزرگترین حوزه علمیه استان زنجان از سال آینده آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام بیات ادامه داد: این مرکز در زمینی بالع بر نه هکتار طی سه سال احداث می شود که با اتمام کار ساخت آن، طرفیت پذیرش طلبه در این این استان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از احداث دو مدرسه علمیه نیز در شهرهای خدابنده و ابهر خبر داد و گفت: این مراکز حوزوی نیز طی دو سال آماده بهره برداری خواهند بود.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه سهم مهمی در گسترش مبانی دینی و فکری جامعه دارند، تصریح کرد: بنا بر اعلام استاندار زنجان مشکلی در تامین منابع اعتباری ساخت حوزه علمیه برادران زنجان وجود ندارد. /935/پ202/الف
ارسال نظرات