۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۹۲۹۰۵
همزمان با ماه محرم؛

نمایشگاه بصیرت عاشورایی در 44 امامزاده مازندران برپا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی نمایشگاهی با عنوان بصیرت عاشورایی در 44 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان در ماه محرم خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع عزاداران حسینی در ساری، فداکاری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را از جمله عوامل ماندگاری حماسه عظیم عاشورا دانست و گفت: مقدس بودن قیام حسینی و مظلومیت امام حسین(ع) ماندگاری این حماسه را تثبیت کرد.

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: اگر فداکاری ها و سخنرانی های آتشین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود امروز دیگر نام و نشانی از قیام کربلا نبود و همه ما باید حافظ خون شهیدان کربلا باشیم و با عمل خالصانه و خدمت، شفاعت آن امام همام و یاران باوفایش شامل حال ما شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همراه به دنبال کمرنگ کردن این حماسه عظیم در جامعه بودند، افزود: دشمن با سرمایه گذاری های کلان تلاش می کند تا آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی را در ایران اسلامی کمرنگ کند و اهداف این نهضت را زیر سوال ببرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باغی از باغ های بهشت است و حضور مراسم عزاداری سالار شهیدان دارای قداست و احترام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاهی با عنوان «بصیرت عاشورایی» در 44 امامزاده  و بقاع متبرکه شاخص استان در ماه محرم خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها در قالب پوستر و با موضوعات عاشورا و بصیرت در مقابر متبرکه و شاخص استان در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عرفان حسینی و عرفان های کاذب، عاشورا و تصفیه روح قمر منیر کربلا، حر و کربلا، خطبه جانسوز، پیوندهای عاشورا و انتظار، هنور انتظار، زینب شیر زن کربلا، عفلت یا تغافل، امام پناه امت را از جمله عناوین در نظر گرفته شده در این نمایشگاه بیان کرد.

حجت الاسلام سهرابی همچنین از فراهم شدن زمینه حضور هیأت های عزاداری در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان خبر داد و ادامه داد: علاوه بر این نماز ظهر عاشورا نیز همراه با سخنرانی مبلغان اعزامی در 50 امامزاده شاخص مازندران برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات