۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۹۳۰۹۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

نماز ظهر عاشورا در50 امامزاده شاخص مازندران اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری نماز ظهر عاشورا در50 امامزاده شاخص استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برپایی نماز ظهر عاشورا در50 امامزاده شاخص استان خبر داد.
 
وی با بیان این که برپایی نماز در اول وقت از سیره های عملی ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) بوده است، افزود: سالار شهیدان در میدان جنگ و زمانی که دشمن او و یارانش را مورد هدف قرار گرفته بود به اقامه نماز اول وقت پرداخت و این الگوی بسیار مناسب برای همه مسلمنان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود، امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه قیام عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) رهایی و نجات جامعه ای که سکوت، آلودگی، گناه و معصیت همه آن را فراگرفته بود را در امر به معروف و نهی از منکر دید.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را نشانه تعهد، دلسوزی و احساس مسؤولیت و عشق و علاقه به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با اجرای این تعهدات تا قیام قیامت، اساس ظلم را محکوم و حق را در جامعه نمایان کرد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که دسته های عزاداری
برای عرض ارادت به محضر اباعبدالله الحسین(ع) از گوشه و کنار شهرها و روستاها در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان حضور خواهند یافت، ادامه داد: نماز جماعت نیز در امامزادگان استان با حضور مبلغان اقامه خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه به نقش هیأت های مذهبی در ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: آیین های عزاداری ماه محرم باید در شأن و منزلت امام حسین(ع) برگزار شود و وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

وی در پایان سخنان خود با تأکید براین که مداحان باید از بیان اشعار نامتعارف به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود و وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند./950/پ202/الف
ارسال نظرات