۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۹۳۴۴۵
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

نخستین جشنواره فرهنگی مذهبی وقف در گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان، از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی وقف با عنوان وقف همیشه جاری همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.
وقف
حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری وقف همیشه جاری در بخش‌های فرهنگی‌ و هنری، آموزش، نشست‌ها، همایش‌ها و بخش نمایشگاهی همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار می ‌شود.

وی کتاب، مقاله، پایان‌نامه، شعر و ادبیات فارسی را از بخش های فرهنگی این جشنواره اعلام و عنوان کرد: بخش مسابقه هنری نیز شامل هنرهای تجسمی، خوشنویسی، عکاسی، فیلم و فیلمنامه است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: بخش آموزش، نشست‌ها و همایش‌ها شامل برنامه آموزش احکام استفتائات مقام معظم رهبری و قوانین وقف در خانواده اوقاف و متولیان، مستاجران و واقفان و نیز هیأت امنا، خدام مساجد و بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام اشکوری، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع وقف و آثار آن با محوریت حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، مبلغان اعزامی، مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی و قضات، اصناف، کسبه و نیز اصحاب فرهنگ و هنر را از جمله برنامه‌هایی دانست که در این جشنواره اجرا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان این که این همایش‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس مقطع متوسطه برای عموم مردم برگزار می‌شود، بیان کرد: ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در بین اقشار جامعه، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جاذبه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی، معرفی سنت حسنه وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف و نیز اعتمادسازی عمومی مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف به عنوان پاسدار موقوفات و اجرای نیت واقفان از جمله اهداف این جشنواره است.

وی، تشویق و تجلیل از خالقان آثار برتر حوزه‌های هنری، ادبی و علمی در موضوع وقف، نشان دادن ثمرات و برکات عینی وقف در جامعه، اطلاع‌رسانی و ارائه عملکرد سازمان اوقاف و نیز پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و مسائل مربوط به وقف از جمله اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

حجت الاسلام اشکوری خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می ‌توانند آثار خود را تا سی ام دی به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان ارسال کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات