۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۹۳۴۹۷
پنجم دی؛

مسابقات استانی قرآن کریم مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، از برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم پنجم دی ماه در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات استانی قرآن در ساری، از برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر خبر داد.

وی افزود: گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم در عصری که قدرت‌های استکباری با تمام قوا به مبارزه با ارزش‌های معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی‌بند و باری و فحشا در میان جوانان دارند، امری مبارک و از الطاف الهی است.
 
حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: انس جوانان با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی روز به روز در حال افزایش است و مهم ترین و مؤثرترین حربه در برابر این هجمه فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با عنایت به وظایف سازمان مبنی بر انجام امور فرهنگی به ویژه اهتمام به ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی بر اساس نیات واقفین خیراندیش و وجود مکان های مناسب در سازمان همانند بقاع و اماکن متبرکه و همچنین ایفای نقش سازمان در تحقق چشم انداز بیست ساله کشور و برنامه سالانه سازمان این اقدامات ضروری است.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با بهره مندی از حفظ آیات و قرائت قرآن کریم، اجرای رهنمود های مقام معظم رهبری، مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه، ارتقاء سطح فنی قرائت و حفظ قرآن کریم در شهرستان ها و استان ها، گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار جامعه، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ایجاد فضای قرآنی در سطح استان در ایام برگزاری مسابقات، تجلیل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی، ایجاد امکان تبادل اطلاعات و تجربیات افراد شرکت کننده، تشویق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در این مسیر مقدس، ایجاد فضای شور و نشاط معنوی در میان جوانان عنوان کرد.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: این مسابقات در دو مقطع سنی شکوفه ها وبزرگسالان ویژه خواهران و برادران در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل برگزار می شود که تعداد 388 نفر از افراد شرکت کننده پنجم دی در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر به رقابت می پردازند و نفرات اول تا سوم به مرحله کشوری راه می بابند./950/پ202/الف
ارسال نظرات